مشتریان به بازپرداخت تسهیلات ارزی با همان ارز ملزم هستند

مشتریان به بازپرداخت تسهیلات ارزی با همان ارز ملزم هستند
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی اعلام کرد: براساس قوانین، مشتریانی که تسهیلات ارزی می گیرند باید اصل و فرع را با همان ارز که در قرارداد تسهیلات درج شده است، بازپرداخت کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، صمد کریمی گفت: مشتریانی که تسهیلات ارزی به یورو ، دلار و سایر ارزها را از صندوق توسعه ملی یا بانکهای عامل دریافت کرده اند در سررسیدهای مقرر ، بازپرداخت اصل و فرع تسهیلات را باید با همان ارز انجام دهند.

وی افزود: بر اساس مقررات ارزی و ریالی باید بازپرداخت تسهیلات با همان پولی باشد که دریافت شده است. اگر با ریال است ، بازپرداخت هم با ریال خواهد بود و اگر با ارز خارجی است ، بازپرداخت هم با همان ارز صورت می گیرد.

کریمی اظهارداشت: تسهیلات گیرندگان ارزی می توانند برای بازپرداخت آن از ارزهای صادراتی خود استفاد کنند و اگر صادرات ندارند می توانند از بانک های عامل (با احتساب یک درصد کارمزد) ، ارز مورد نیاز را برای بازپرداخت تسهیلات ارزی تهیه کنند.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی پیش از این هم گفته است : برای مشتریانی که در سررسید اقساط ، منابع ارزی برای بازپرداخت اصل و فرع تسهیلات ندارند؛ این امکان فراهم شده است که ارز را با نرخ مبادله ای از بانکهای عامل خریداری و بازپرداخت کنند.
۱۷ آبان ۱۳۹۱ ۱۸:۰۲
تعداد بازدید : ۹۰۷