کاهش صادرات پلی اتیلن چین به امریکا

ایالات متحده به دنبال تنش های تجاری با چین رغبتی به واردات محصولات پتروشیمی این کشور نشان نمی دهد و واردات پلی اتیلن سنگین ، پلی اتیلن سبک خطی و خوراک نفتا به امریکا کاهش یافته است.
به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی اویل پرایس (oilprice)، جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده به دلیل تاثیرات عمیق تنش میان بزرگترین اقتصادهای جهان، کندی آهنگ رشد اقتصاد جهانی را در پی داشته است. جمعه گذشته چین تازه ترین اقدام تلافی جویانه علیه اقدامات ایالات متحده را اجرایی کرد و تعرفه هایی بر 75 میلیارد دلار کالای دیگر اعمال کرد.

تعرفه های یادشده تازه ترین رویارویی دو کشور در طول جنگ اقتصادی یکساله میان طرفین به شمار می رود. این کشمکش نهایتا سبب شد تا پکن اجازه دهد یوآن به پایین ترین سطح ارزش خود ظرف چند سال اخیر برسد تا کالاهای چینی برای صادرات ارزان تر شود و در مقابل تمایل برای ورود کالاهای آمریکایی کاهش یابد.

یکی از مهمترین قربانیان جنگ تجاری یادشده بازار پتروشیمی آسیا است که پایین ترین حاشیه سود خود را ظرف ماه های اخیر تجربه کرد. تنش های اقتصادی اخیر تقاضای چین برای محصولات صنایع شیمیایی و انواع پلاستیک مبتنی بر نفت را کاهش داده است و از طرفی ایالات متحده نیز رغبتی به واردات محصولات پتروشیمی چین نشان نمی دهد.

در میان محصولات پتروشیمی و خوراک های بیشتر تاثیر پذیرفته از این وضعیت، می توان به پلی اتیلن سنگین (HDPE)، پلی اتیلن سبک خطی (LDPE) و خوراک نفتا اشاره کرد. از طرفی، بسیاری از شرکت های پتروشیمی چین با کاهش صادرات این کشور به ایالات متحده تحت تاثیر تعرفه ها، به دنبال بازارها و مقاصد صادراتی جدید خارج از آمریکا هستند.
۶ شهریور ۱۳۹۸ ۱۴:۱۱
تعداد بازدید : ۳۶۰