کاهش فروش نفت به نفع کشورهای تولید کننده و صادرکننده است

کاهش فروش نفت به نفع کشورهای تولید کننده و صادرکننده است
عضو کمیسیون انرژی مجلس طرح مجلس مبنی بر کاهش فروش نفت را درجهت تامین منافع ملی دانست و افزود: کاهش فروش نفت به نفع کشورهای تولید کننده نفت است و طبیعی است که اگر اعضای اوپک به این تصمیم اوپک وفادار بمانند و تولید نفت را افزایش ندهند قطعا قیمت نفت افزایش می یابد و به تبع آن کشورهای تولید کننده و صادرکننده نفت منتفع و بهره مند می شوند.

سید موسی موسوی درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: اگر کشورهای تولید کننده نفت همکاری کنند و تولید را افزایش ندهند دریک مقطع خاص سود خواهند کرد.

نماینده مردم لامرد و مهر درمجلس شورای اسلامی درادامه اظهار داشت: شرایط همیشه به نفع تحریم کنندگان نخواهد بودونیاز کشورهای تحریم کننده به انرژی روز افزون است و با توجه به نیازآنها به نفت ایران می توان با کاهش تولید و عرضه نفت پاسخ فشارها و محدودیت های اقتصادی آنها را داد.

وی درادامه با اشاره به ویژگی های بودجه سال آینده کشوربا اظهار تاسف از افزوده شدن اتکای بودجه سالانه درسالهای گذشته به نفت، گفت: باید اتکای به درآمدهای ارزی حاصل ازفروش نفت را دربودجه سال آینده کل کشور کاهش داد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهارداشت: شرایط تحریم، ضرورت کاهش اتکا به درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت را تقویت می کند از این رو بررسی و تصویب بودجه به صورت واقعی دردستور کار قرار دارد.

موسوی درادامه افزود: کاهش اتکای به درآمدهای نفتی با تقویت و افزایش صادرات غیر نفتی محقق می شود که لازمه این افزایش، افزایش تولید ملی و درآمد سالانه ملی است.

نماینده مردم لامرد و مهر درمجلس گفت: با تقویت تولید هم به راحتی می توان صادرات غیر نفتی را افزایش داد و هم مالیات را راحت تر وصول کرد و بر درآمدهای مالیاتی کشور افزود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهارداشت: کاهش اتکای به درآمدهای نفتی، اراده ملی می خواهد ومجلس و دولت بایددراین مسیر تلاش کنند.

گفتنی است سخنگوی اقتصادی دولت در حاشیه اجلاس وزرای کشورهای عضو گروه اسکاپ در تهران از بررسی طرح فروش کاهش نفت ایران در مجلس خبر داده و گفته بود در صورت تصویب نهایی، این اقدام باعث بی ثباتی در بازار نفت و در پی آن، افزایش قیمت نفت و غذا و در نهایت کاهش رفاه مردم دنیا می‌شود.

۲۶ آبان ۱۳۹۱ ۱۸:۵۳
تعداد بازدید : ۸۹۲