رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اوپکس تشریح کرد؛

مسیر جدید در صادرات فرآورده‌های نفتی به روسیه

مسیر جدید در صادرات فرآورده‌های نفتی به روسیه
در پی توافقات انجام شده با فعالان اقتصادی بخش نفت و گاز ایالت مینسک روسیه، مسیر جدیدی در صادرات فرآورده‌های نفتی کشورمان به این کشور از طریق شرکت‌های خصوصی فعال در این حوزه ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اوپکس، در روزهای سخت تحریم فروش نفت، صادرات فرآورده‌های نفتی کشورمان می‌تواند تا حد زیادی خلا حاصل از این تحریم‌ها را پُر کند. در این میان به اذعان مسئولین، بخش خصوصی فعال در حوزه صادرات فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی تاثیر بسزایی در این بازار خواهد داشت. البته به اعتقاد کارشناسان حوزه نفت، در شرایط تحریم، صادرات فراورده‌های نفتی به مقاصد نزدیک و کشورهای همسایه یک روش موثر در کم کردن آثار تحریم فروش نفت خواهد بود.
اما در هفته گذشته یک هیات تجاری از مینسک روسیه که برای بازدید از نمایشگاه بین المللی گاز در ایران به سر می بردند، میهمان کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران شدند که این نشست دستاوردهای قابل توجهی برای اعضای اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی داشت.
در این رابطه رضا پدیدار به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اوپکس گفت: در حاشیه نمایشگاه بین المللی گاز، گروهی از یک هیات تجاری روسی متشکل از فعالان اقتصادی بخش خصوصی در حوزه نفت و گاز در اتاق بازرگانی تهران حضور یافتند. وی در ادامه افزود: هدف از این نشست بررسی راه‌های همکاری در حوزه نفت و فرآورده های نفتی دوجانبه میان ایران و روسیه بود.
پدیدار گفت: این هیات که از ایالت مینسک روسیه به تهران آمده بودند از برقراری ارتباط با شرکت‌های فعال در حوزه نفت و گاز و پالایش و پتروشیمی استقبال کرده و در ادامه از اعضای کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران خواستند که برای تداوم همکاری‌ها در آینده نزدیک به روسیه سفر کنند.
وی در خصوص مذاکرات انجام شده با این هیات گفت: در کنار طرح مواردی همچون مشارکت در ساخت قطعات مورد نیاز صنعت نفت و فراورده‌های نفتی، تفاهم نامه‌هایی نیز در مورد تبادل فرآورده‌های نفتی در مناطق مرزی همچون اینچه برون صورت پذیرفت.
به گفته رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران، با حضور نماینده اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در این نشست، مقرر شد تا شرکت‌های خصوصی فعال در زمینه صادرات فرآورده‌های نفتی از کشورمان، اقدام به تامین نیاز فراورده‌های نفتی مناطقی مرزی همچون اینچه برون نمایند.
پدیدار در ادامه افزود: در ازای صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی به این مناطق قرار شد تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و البته سایر قطعات مورد نیاز از مرزهای مورد نظر وارد شود.
۲۳ شهریور ۱۳۹۸ ۱۶:۴۳
تعداد بازدید : ۳۱۳