تدوین استراتژی ملی صادرات در بخش محصولات پتروشیمی

تدوین استراتژی ملی صادرات در بخش محصولات پتروشیمی
نشست هم‌اندیشی مدیران پتروشیمی با مشاوران مرکز تحقیقات بین‌المللی به دعوت سازمان توسعه تجارت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اوپکس، «اریک بوشو » کارشناس ارشد بخش استراتژی صادراتی و اقتصادی مرکز تحقیقات بین‌الملل در این نشست که در سالن کنفرانس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران تشکیل گردید با اشاره به اینکه این مرکز با نگاه به توسعه بخش خصوصی و استراتژی صادرات در بیش از 50 کشور فرآیند تعیین استراتژی ایجاد کرده است، هدف از این نشست را توسعه صادرات محصولات پتروشیمی عنوان کرده و با اشاره به ظرفیت بالای تولید، کیفیت و منابع انسانی محصولات پتروشیمی علی‌رغم تحریم‌ها گفت: آنچه کشور ایران را در این تولیدات متمایز کرده است نزدیکی ایران به بازارهای اصلی و دارا بودن پتانسیل رقابت و تنوع محصولات است که انتظار می‌رود با ایجاد منابع جدید سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی، طبق استانداردهای بین‌المللی پیش رفته و برند سازی ایجاد گردد. وی همچنین افزود: مرکز تحقیقات بین‌الملل با همکاری سازمان توسعه تجارت تحقیقات عینی داشته و در حوزه پتروشیمی به ارائه اطلاعات بسنده نکرده، شرایط تولید و صادرات بازبینی و ارزیابی شده و نمایندگانی نیز از بخش خصوصی و دولتی در تدوین آن نقش دارند. این مرکز پیشنهادها و تحلیل‌های خود را به اشتراک گذاشته و باعث توسعه صادرات و ارزش افزوده بالاتر صنعت پتروشیمی خواهد شد . به نظر می‌رسد صنعت پتروشیمی کشور برای هم‌افزایی بیشتر نیازمند تشکیل فدراسیون پتروشیمی هستند که با افق و هدف مشترک شرکت‌های پتروشیمی، چشم‌اندازهای توسعه‌ای را با توجه به تولید بالا در شرایط تحریم به دست آوردند. در این نشست همچنین تنی چند از مدیران شرکت‌های پتروشیمی مشکلاتی اعم از رقابت ناسالم واحدهای تولیدی، تضاد منافع صنعت پتروشیمی فرادست و پایین‌دست و عدم مدیریت و هماهنگی دولت، اهمیت دادن به ساخت و سرمایه‌گذاری در صنعت پترو پالایشگاهی و ... را به‌عنوان چالش‌های پیش روی شرکت‌های پتروشیمی ذکر کردند.
این نشست با هدف برگزاری جلسات متعدد دیگر با مدیران صنعت پتروشیمی در روزهای آینده جهت حصول اهداف توسعه ای صادرات به کار خود پایان داد .

فایل پیوست

۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ۱۶:۱۸
تعداد بازدید : ۳۶۲