معامله محصولات پتروشیمی در بورس کالا ادامه خواهد یافت

معامله محصولات پتروشیمی در بورس کالا ادامه خواهد یافت
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران گفت: محصولات پتروشیمی در بورس کالا عرضه شده و نحوه معامله آنها همانند سابق است.
 

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: شرکت های پتروشیمی همانند گذشته کالاهای خود را در بورس کالای ایران عرضه خواهند کرد و معامله فراورده های پتروشیمی به بورس انرژی منتقل نخواهد شد.

دکتر علی صالح آبادی افزود: معاملات فراورده های پتروشیمی و نفتی به عنوان یکی از اساسی ترین معامله ها در بورس کالای ایران به طور منظم و شفاف ادامه دارد بعضی خبرهای منتشر شده در مورد انتقال معاملات به بورس انرژی نادرست است.

وی تصریح کرد: عرضه فراورده ها و کالاهایی که تا کنون در بورس کالا عرضه نشده اند می توانند در بورس انرژی مورد مطالعه قرار گیرد.

صالح آبادی با بیان این که روند معامله ها در رینگ پتروشیمی شفاف و کاملا تحت نظارت قرار دارد گفت: با همکاری نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور، بازرسی پتروشیمی و نهادهای نظارتی در بورس و بورس کالای ایران خوشبختانه عرضه و تقاضا از سوی فروشندگان و خریداران با نظارت کامل صورت می پذیرد.

رئیس سازمان بورس گفت: قیمت های اعلام شده واقعی بوده و خوشبختانه تقاضاهای کاذب در بازار کاهش یافته است.

وی ادامه داد: مذاکراتی با وزارت صنایع در مورد بازنگری شرکت های ثبت نام شده در سایت بهین یاب انجام شده تا از هر گونه سوءاستفاده احتمالی و اقدام های برخی دلالان جلوگیری شود.

۲۷ آبان ۱۳۹۱ ۲۱:۱۳
تعداد بازدید : ۹۵۵