صنایع پایین‌دست پتروشیمی شهرک‌دار می‌شوند

صنایع پایین‌دست پتروشیمی شهرک‌دار می‌شوند
رئیس دفتر صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران از احداث شهرک‌های تخصصی صنایع تکمیلی پتروشیمی خبر داد و گفت: استراتژی صنایع تکمیلی (صنایع پایین دست) پتروشیمی در کشور مبتنی بر صادرات مصنوعات و کالاهای نهایی است.
محمد زیار در گفت و گو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر گسترش صادرات با استراتژی جدید اظهار کرد: واحدهای پایین‌دست پتروشیمی در قالب شهرک‌های تخصصی صنایع تکمیلی پتروشیمی فعالیت می‌کنند که مدلی برگرفته از تجارب سایر کشورهاست.

 

وی افزود: این استراتژی فرصت تولید مصنوعات و کالاها را با هزینه بسیار پایین و حمل به بازارهای هدف و کشورهای صادراتی که عموما کشورهای همسایه ایران هستند ایجاد می‌کند.

 

رئیس دفتر صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ادامه داد: در این شهرک‌ها چون هزینه تولید پایین است، هزینه حمل ونقل پوشش داده می‌شود بنابراین با این استراتژی سهم خوبی از بازارهای هدف می‌تواند به صنایع تکمیلی پتروشیمی تخصیص یابد.

 

به گفته وی، این شهرک های صنعتی تخصصی با هدف توسعه صنایع پایین‌دست پتروشیمی ایجاد می‌شوند.

 

به گزارش ایسنا پیشتر مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از تبدیل شش شهرک صنعتی خمین، دیر، خورموج، دلوار، اهرم و برازجان به شهرکهای صنعتی پتروشیمی خبر داده و گفته بود که دو شهرک تخصصی پتروشیمی نیز در استان خوزستان ساخته می‌شود.

 

فخرالله مولایی اظهار کرد: این شهرک‌ها در مقایسه بابرخی شهرک‌های تخصصی از مزایای بیشتری برخوردارند به طوری که با توسعه این مناطق توسعه صنعت پتروشیمی در کشور شتاب بیشتری می‌گیرد.

۱۲ آذر ۱۳۹۱ ۰۱:۳۰
تعداد بازدید : ۹۸۹