نمایشگاه بین‌المللی عرصه‌ای برای بروز توانمندی های صنعت پایین دستی نفت

نمایشگاه بین‌المللی عرصه‌ای برای بروز توانمندی های صنعت پایین دستی نفت

در ادامه مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه بین‌المللی صنعت پایین دستی نفت، حسین زاده مدیرعامل نمایشگاه بین المللی
ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان اولین نمایشگاه بین المللی صنعت پایین دستی نفت، گفت: یکی از اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه، پاسخ به تقاضای بسیار بالای شرکت های فعال در حوزه پایین دست نفت است. به گفته حسین‌زاده هر ساله بالغ بر ١۴٠٠ شرکت در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی شرکت می کنند که تقریبا سه برابر این میزان، تقاضا برای حضور در این نمایشگاه وجود دارد . در نتیجه برای جبران کسری فضای نمایشگاهی ، برپایی چنین رویدادهایی که به همت بخش خصوصی است می‌تواند گشایشی در جهت عرضه هرچه بیشتر توانمندی های صنعت استراتژیک پایین دست نفت باشد.
مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی همچنین یکی دیگر از دلایل برپایی این نمایشگاه را وجود متخصصان خبره در این حوزه اعلام کرد و گفت: باتوجه به ظرفیت های موجود در حوزه پتروشیمی و پایین دست نفت و وجود فعالان صنعتی در این حوزه، باید به نحوی مطلوب تر این توانمندی به دنیا عرضه شود.
یکی از موارد مطلوب در سیاست های برگزاری نمایشگاه بین المللی ، برپایی نمایشگاه ی مختص به بخش خصوصی نفت است که این امر امروز محقق شد. وی با اشاره به ظرفیت های حوزه صادرات خدمات فنی مهندسی در صنعت نفت به کشورهای همسایه دریای خزر نیز گفت: توانمندی های بخش صنعتی ما در تولید قطعات مورد نیاز در استخراج نفت باید به نحوی مطلوب تر به کشورهای نفتی اطراف دریای خزر ارائه شود.
حسین زاده همچنین به اهمیت استارت آپ های حوزه نفت اشاره کرد و گفت: باتوجه به سرعت به‌روزرسانی علم و فن آوری در عرصه انرژی، وجود استارت آپ ها در صنعت نفت بسیار حیاتی و ضروری است و این اهمیت را ما نیز درک کرده ایم. از این رو در اولین نمایشگاه صنعت پایین دست نفت نیز از حضور فعالان استارت آپی حوزه صنعت نفت استقبال کرده ایم.
وی در پایان خاطرنشان شد آتیه نمایشگاه صنعت پایین دست نفت در سالهای آینده درخشان خواهد بود چراکه هرجا فعالان بخش خصوصی اراده انجام کاری را داشته، بسیار موفق در آن صحنه حضور پیدا کرده است.
۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ۱۴:۵۷
تعداد بازدید : ۲۸۶