فروش محصولات پتروشیمی با نظارت کامل انجام می شود

فروش محصولات پتروشیمی با نظارت کامل انجام می شود
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: نهادهای نظارتی بر نحوه فروش و عرضه محصولات پتروشیمی در بازار نظارت کامل دارند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت(شانا)، ˈعبدالحسین بیاتˈ افزود: صنعت پتروشیمی نقش ارزشمندی در اقتصاد کشور دارد و تمام متولیان در نهادهای نظارتی باید با همکاری و یکدلی برای توسعه و رشد این صنعت ارزش آفرین بکوشند.

وی گفت: صنعت پتروشیمی به هیچ عنوان خارج از قوانین کشور حرکت نمی کند و با هرگونه تخلف احتمالی بر پایه قوانین موجود برخورد خواهد کرد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تصریح کرد: سیستم بازرسی پتروشیمی با همکاری دیگر نهادهای نظارتی با هرگونه فروش خارج از سیستم یا کم فروشی احتمالی برخورد می کند.

وی گفت: شفاف سازی و روان سازی فروش در بورس کالا به زودی بیش از گذشته نمایان خواهد شد، ضمن آن که، در حال مذاکره با بورس کالا برای آسان سازی معاملات هستیم.

وی در خصوص نحوه همکاری با بانک ها نیز افزود: خوشبختانه بانک ملت همکاری خوبی با صنعت پتروشیمی دارد، ضمن آن که، بانک های ملی و تجارت از بانک های فعال در این صنعت به شمار می روند و انتظار می رود سایر بانک ها نیز با توجه به سودآور بودن سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی، همکاری بیشتری داشته باشند.

بیات اظهار داشت: چند مجتمع پتروشیمی امسال و سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و با افزایش تولید در بالادست می توانیم توسعه صنایع تکمیلی را تضمین کنیم، ضمن آن که، همکاری دولت و مجلس در این مسیر، زمینه را برای توسعه این صنعت هموار خواهد کرد.

به گفته وی، وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده همکاری با سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با هدف ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره تولید هستند و مشوق های خوبی برای سرمایه گذاران پیش بینی شده است.

پیش از این مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرده بود که تمام دستگاه های نظارتی وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی با همکاری بر نحوه تولید، عرضه و صادرات محصولات پتروشیمی نظارت کامل دارند.

ˈرمضان اولادیˈ گفته بود که اگر برخی شرکت های پتروشیمی از قوانین و دستورالعمل ها تبعیت نکنند، با واحدهای متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

وی تصریح کرد: قانون، راهکارهای لازم برای برخورد با مجتمع های پتروشیمی متخلف را پیش بینی کرده است و در صورت لزوم از ابزارهای قانونی استفاده خواهد شد.

اولادی گفت:‌ شرکت های پتروشیمی موظفند طبق قانون محصولات خود را به طور شفاف در بازار عرضه کنند و خوشبختانه همکاری خوبی با بورس کالای ایران برای هر چه شفاف شدن بیشتر بازار در جریان است.

وی افزود: کار گروه کنترل بازار با برگزاری جلسه های منظم، بر روند تولید و عرضه فرآورده های پتروشیمی نظارت دارد و همکاری اعضای این کار گروه سبب شده است بازار در شرایط مطلوبی به فعالیت بپردازد.
۱۴ آذر ۱۳۹۱ ۱۷:۳۱
تعداد بازدید : ۹۱۰