بازگشت واحدهای پتروشیمی تعلیقی به بورس/ عرضه دوباره محصولات

بازگشت واحدهای پتروشیمی تعلیقی به بورس/ عرضه دوباره محصولات
معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران، با اعلام رفع تعلیق برخی واحدهای پتروشیمی و فولادی، از بازگشت آنها به بورس تا پایان آذرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش مهر، مهرزاد نامداری اعلام کرد: برخلاف برخی تصورات، تصمیمات قانونی بورس کالای ایران برای برخی از واحدهای عرضه کننده، نه تنها موجب عرضه محصولات آنها در بازار خارج از بورس نشده بلکه اکثر آنها نسبت به تطبیق رفتار خود با ضوابط بورس کالا و تلاش برای ایفای تعهدات عرضه ارائه شده در این بورس اقدام نموده اند.

معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران، افزود: با حمایت دستگاه های متولی و نظارتی از تصمیم بورس کالا در خصوص تعلیق و یا صدور اخطار برای برخی واحدهای عرضه کننده محصولات پتروشیمی و فولادی، موجب تعامل و همکاری بیشتر این واحدها با بورس کالا و بهبود عرضه آنها در قیاس با تعهدات ارائه شده و در نهایت افزایش حجم عرضه بسیاری از محصولات شده است که تاثیر آن در ایجاد تعادل در بازار و کاهش قیمت ها در هفته های اخیر کاملا قابل مشاهده است.

وی افزود: پس از صدور حکم تعلیق و یا اخطار برای حدود 35 واحد عرضه کننده پتروشیمی و فولادی در ماه گذشته، بسیاری از این واحدها، بلافاصله نسبت به اعلام آمادگی برای پذیرش ضوابط و ایفای تعهدات عرضه در این بورس اقدام کردند.

نامداری خاطر نشان کرد: برخلاف برخی تصورات، تعلیق برخی واحدهای عرضه کننده به معنای آزادی عمل آنها برای فروش محصولات در خارج از بورس کالا نیست بلکه آنها به نهادهای نظارتی مانند سازمان حمایت معرفی می شوند و این واحدها می بایست طبق سیاست ها و تصمیمات این سازمان رفتار نمایند. ضمن آنکه عرضه محصولات پذیرش شده در بورس در خارج از مکانیسم بورس کالا، مغایر با هماهنگی های صورت گرفته با وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران، تاکید کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی واحدهای عرضه کننده که حکم تعلیق و یا اخطار را دریافت کرده بودند، تعدادی از این واحدها تا اواخر آذرماه شرایط عادی عرضه محصولات خود را در بورس از سر خواهند گرفت که نتایج نهایی آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

۱۷ آذر ۱۳۹۱ ۱۶:۳۹
تعداد بازدید : ۹۷۷