پذیرش اوراق سلف نفتی در بورس انرژی نهایی شد

پذیرش اوراق سلف نفتی در بورس انرژی نهایی شد
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس، اعلام کرد: با نهایی شدن مجوزهای لازم، معاملات ثانویه اوراق سلف نفتی در بورس انرژی انجام می شود.
 

به گزارش خبرگزاری مهر، محمودرضا خواجه نصیری اعلام کرد: معاملات ثانویه اوراق سلف نفتی در بورس انرژی انجام خواهد شد که مهم ترین ویژگی انتشار اوراق سلف نفتی را اختیار فروش آن از سوی سرمایه گذاران است و این اوراق یکی از گزینه‌های جذاب برای سرمایه‌گذاران است.

مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار، اظهار داشت: هنوز مجوزهای لازم برای انتشار اوراق سلف نفتی از سوی شورای عالی بورس صادر نشده و مکانیسم های اجرایی آن مشخص نیست، اما تصمیم سازمان بورس برای پذیرش اوراق سلف نفتی در بورس انرژی نهایی شده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس، پس از پذیرش اوراق سلف موازی نفت در هیئت پذیرش بورس انرژی این اوراق با عاملیت بانک سپه بر اساس قیمت روز قبل نفت پایه عمان یا دبی در سراسر کشور عرضه خواهد شد و سرمایه گذاران گواهی موقت دریافت خواهند کرد و این اسناد بعد از درج در سامانه معاملاتی بورس انرژی قابلیت معامله دوباره خواهند داشت.

خواجه نصیری مهم ترین ویژگی اوراق سلف نفتی را اختیار فروش آن دانست و گفت: سرمایه گذار اختیار دارد قبل از سررسید با دریافت حداقل سود ثابت اقدام به فروش سهام کند و در صورتی که قیمت نفت بیش از سود ثابت اوراق باشد خریدار می تواند از این اختیار استفاده نکند.

مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس، افزود: شرکت ملی نفت ایران مسئول معاملات نفتی کشور است که بر همین اساس، این شرکت عرضه کننده این اوراق و وزارت نفت ضامن اوراق خواهد بود.

رامین پاشایی فام، مدیرعامل بانک سپه هم پیشتر با اشاره به سود مناسب اوراق سلف نفتی، گفت: مردم می‌توانند با سرمایه های اندک در پروژه های بزرگ نفتی مشارکت کنند به طوری که با پیش خرید نفت از سوی مردم و تحویل آن در یک سر رسید مشخص، از سود مناسب این اوراق بهره مند می شوند.

۱۹ آذر ۱۳۹۱ ۰۸:۲۵
تعداد بازدید : ۱,۵۶۰