سودآوری سهام صنعت پالایشگاهی

سودآوری سهام صنعت پالایشگاهی
سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان در واکنش به قیمت گذاری نرخ خوراک پالایشگاهی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی اپکس گفت : قطعاً رویکرد وزارت نفت در خصوص قیمت‌گذاری نرخ خوراک پالایشگاهی، نویدبخش سودآوری سهام صنعت پالایشگاهی خواهد بود
حسینی افزود : هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی نیز در بهمن ماه سال گذشته در دیدار با وزیر نفت نسبت به ناعادلانه بودن قیمت گذاری خوراک واحدهای تولیدی خصوصاً فرآورده های ویژه و ابهام در مبنای فروش نفت خام برای پالایشگاه ها انتقاد کرده و پیشنهاداتی را ارائه نموده بودند که وزیر نفت توافق نمود که در تعیین قیمت‌ها شفاف‌سازی ایجاد گردد .
◀️ وی با اشاره به ابهامات در این دستورالعمل گفت : یکی از موضوعاتی که وزارت نفت مشخص نکرده است این است که این وزارتخانه اعلام کرده از این پس میانگین فروش صادراتی یک ماهه اخیر را لحاظ میکند، سوال اینجاست که طبق قانون قیمت فوق با ضریب ۹۵ درصد محاسبه میگردد یا نه؟. و ضمنا قیمت فرآورده هایی که از پالایشگاهها خریداری می کند بر چه مبنایی محاسبه می نماید . با این حال اگر نفت خام با قیمت‌های واقعی محاسبه گردد وضعیت مطلوب و سوددهی متوجه پالایشگاهها می گردد . 
◀️ عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی در پایان گفت : با این حال اتحادیه با مذاکره و چانه زنی با انجمن کارفرمایان پالایشگاهی می تواند به مبنای قیمت های واقعی رسیده و در حق تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرآورده های نفتی نیز اجحاف نگردد . همچنین انتظار داریم که انجمن پالایشگاهها مطابق فرمول ارائه شده وزارت نفت، در فرمول قیمت گذاری فرآورده های ویژه  اعمال نموده و پالایشگاهها با عرضه کافی محموله از افزایش بی رویه قیمت در بورس جلوگیری نمایند .
۳۰ مرداد ۱۳۹۹ ۲۳:۲۷
تعداد بازدید : ۵۸۵