صادرات فرآورده‌های نفتی و کالاهای فرآوری شده افزایش می‌یابد

صادرات فرآورده‌های نفتی و کالاهای فرآوری شده افزایش می‌یابد
رییس کل گمرک ایران از تصمیم دولت برای افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی و کالاهای فرآوری شده خبر داد.
دکتر عباس معمارنژاد که در رأس هیأتی از معاونین و مسئولان گمرک ایران برای بازدید از گمرکات استان خوزستان به این استان سفر کرده است, با اشاره به جلسه اخیر شورای عالی صادرات افزود: افزایش تولید فرآورده‌های نفتی در کشور و همچنین منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها, ظرفیت‌های خوبی را برای صادرات این‌گونه محصولات به‌وجود آورده است.
وی اظهارداشت: از آنجا که فرآورده‌های نفتی دارای ارزش افزوده بیشتری است, مقرر شد شورای عالی صادرات, مباحث مربوط به صادرات این‌گونه کالاها را نیز مورد بررسی قرار دهد.
رییس کل گمرک ایران با اشاره به سیاست دولت در حمایت از صادرات غیرنفتی گفت: یکی از مهمترین موارد در بسته سیاستی حمایت از صادرات و برنامه‌های اعمال شده در این زمینه تسریع و تسهیل در پرداخت جوایز صادراتی و حرکت به سمت صادرات کالاهای با ارزش افزوده بیشتر است.
معاون وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: صادرکنندگان باید از خام فروشی کالاهایی نظیر سنگ‌آهن و محصولات کشاورزی و باغی خودداری کرده و تولیدات داخلی را به صورت فرآوری شده صادر کنند.
وی تأکید کرد: صادرات کالاهای فرآوری شده و دارای ارزش افزوده بیشتر, موجب رونق فعالیت‌های تولیدی, رشد اشتغال و توسعه اقتصاد ملی خواهد شد و به همین دلیل بخش‌های دولتی و غیردولتی باید همه تلاش خود را برای تولید و صادرات این‌گونه کالاها به کار بندند.
۱۰ اسفند ۱۳۸۹ ۱۱:۴۷
گمرک جمهوری اسلامی ایران |
تعداد بازدید : ۱,۲۵۷