پیگیری نقش مدیران پالایشگاه‌ها در قاچاق سوخت

پیگیری نقش مدیران پالایشگاه‌ها در قاچاق سوخت
در حالی که برخی از منابع معتبر قضایی و انتظامی از نقش برخی مدیران عامل پالایشگاه‌های کشور در قاچاق سوخت خبر می‌دهند، معاون وزیر نفت در امور پالایش از این موضوع ابراز بی اطلاعی کرد.
علی رضا ضیغمی در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در مورد نقش مدیران عامل پالایشگاه های کشور در قاچاق سوخت با تاکید بر این که از این موضوع بی خبر است، گفت: ما هم چنین موضوعی را شنیده‌ایم!

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: قرار است پیگیری شود که قاچاق سوخت توسط کدام مدیران، در کجا و در چه پالایشگاه‌هایی صورت گرفته است.

ضیغمی با اظهار اینکه ادر صورت صحت و یا احتمال چنین موضوعی باید به مسوولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام می‌شد، تاکید کرد: "ما از این موضوع بی خبریم."

اواخر هفته گذشته سردار حمید شرفی - معاون عملیات مرزبانی ناجا - از نقش برخی از مدیران دولتی و مدیران عامل پالایشگاه‌ها در قاچاق سوخت خبر داد.

البته معاون عملیات مرزبانی ناجا با بیان این که در این زمنیه قطعا پرونده‌هایی وجود دارد تاکید کرد که تا حکم‌نهایی اعلام نشود نمی‌توان درباره اتهام فردی صحبت کرد.

سردار شرفی همچنین تصریح کرد که هر کدام از مسئولان در انجام وظایف خود کوتاهی کنند، به طوری که این کوتاهی منجر به قاچاق سوخت شود در این پدیده مقصرند.

معاون عملیات مرزبانی ناجا با اعلام اینکه از ابتدای امسال تاکنون کشف قاچاق سوخت 94 درصد افزایش داشته است، گفت: اختلاف فاحش قیمت سوخت در داخل و خارج از کشور سبب وسوسه قاچاقچیان شده و به همین علت آنها فعالیت اقتصادی قانونی خود را تعطیل کرده‌اند و به قاچاق سوخت پرداخته‌اند که این موضوع قطعا لطمه‌ای اساسی به اقتصاد مملکت وارد می‌کند.

پیش از این نیز مهدی ابویی - معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز- نیز با اعلام این که برخی مدیران رده میانی به پایین دولتی با اقدامات ضد قاچاق دولت مقابله می‌کنند، اظهار کرده بود که این فراد عامل قاچاق هستند.

۲ دی ۱۳۹۱ ۰۵:۱۰
تعداد بازدید : ۱,۵۴۵