خوارزمی کاتالیست پتروشیمی پردیس را تحویل داد

خوارزمی کاتالیست پتروشیمی پردیس را تحویل داد
در دومین گام گسترش همکاری های خوارزمی و پتروشیمی پردیس، قرارداد تولید و تحویل دهی کاتالیست های HTS مورد نیاز آن مجتمع منعقد گردید. نخستین محموله از این کاتالیست ها در نیمه نخست اردیبهشت ماه سال جاری تحویل گردید.
به گزارش اوپکس به نقل از آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   گسترش فناوری خوارزمی در سال های 1398 و 1399 موفق به موفق به اخذ چند پروژه مهم از مجتمع صنعتی پتروشیمی پردیس شد که در نخستین گام در سال 1399، کاتالیست های HDS مورد نیاز آن شرکت توسط خوارزمی تولید و تحویل دهی گردید. در دومین گام گسترش همکاری های خوارزمی و پتروشیمی پردیس، قرارداد تولید و تحویل دهی کاتالیست های «شیفت دما بالا» یا HTS مورد نیاز آن مجتمع در سال 1399 منعقد گردید. نخستین محموله از این کاتالیست ها در نیمه نخست اردیبهشت ماه سال جاری به پتروشیمی پردیس تحویل گردید.
شرکت پتروشیمی پردیـس بزرگ‌ترین مجتمع تولیدکننده آمونیـاک و اوره در خاورمیانـه و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این محصولات در سطح جهان با تولید بیش از ۵ میلیون تن محصول در سال است. انعقاد این قرارداد علاوه بر تقویت تولید ملی، صرفه جویی قابل توجه ارزی را به همراه داشت و با تولید و تحویل دهی نخستین محموله از این کاتالیست ها، این مجتمع عظیم صنعتی از تامین یکی دیگر از کاتالیست های مورد نیاز خود از تولید کنندگان داخلی همراه با خدمات پس از فروش غیر قابل مقایسه با تولید کنندگان بین المللی که بارها در شرایط حساس، از ارائه محصول و خدمات به صنعت کشور خودداری نموده اند، اطمینان حاصل کرد.
تولید آمونیاک در راکتورهای سنتز توسط واکنش هیدروژن و نیتروژن صورت می پذیرد و خوراک این واحد عاری از اکسیدهای کربن می باشد. از این رو، کاتالیست های HTS وظیفه کاهش میزان غلظت مونوکسید کربن در جریان گاز سنتز و افزایش میزان غلظت هیدروژن را بر عهده دارند و لذا استفاده از یک کاتالیست با فعالیت کاتالیستی بالا و طول عمر، پایداری و عملکرد مناسب در طی زمان تضمین کننده این مهم می باشد. حساسیت فرآیند تولید آمونیاک به حضور “CO” نشان دهنده حساسیت نقش کاتالیست HTS در فرآیند فوق است.
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۴:۱۰
تعداد بازدید : ۱۷۲