⁠ صادرات نفت عربستان به کمترین میزان از ژوئن 2020 کاهش یافت

آمار نشان می دهد صادرات عربستان سعودی در ماه آوریل به کمترین میزان از ژوئن سال 2020 رسیده است ، زیرا تولید آن بسیار پایین تر از سهمیه اوپک است.
🔹به گزارش اوپکس بر اساس داده های JODI که در 17 ژوئن منتشر شد ،عربستان در ماه آوریل 5.408 میلیون بشکه در روز صادرات داشت ، در حالی که در مارس 5.427 میلیون بشکه در روز بود.
 
🔹عربستان سعودی در ماه فوریه کاهش 1 میلیون بشکه در روز اضافی تولید خام خود را برای کمک به حمایت از قیمت نفت آغاز کرد و فقط در ماه می شروع به بازگرداندن این کاهش اضافی کرد ، زیرا بازار به طور مداوم از بحران ویروس کرونا رنج می برد.
 
🔹بر اساس توافق تأمین بین اوپک ، روسیه و سایر متحدان ، سهمیه تولید عربستان سعودی 9.12 میلیون بشکه در روز بود.
 
🔹تولید کارخانه های پالایشگاه سعودی در آوریل به 2.295 میلیون بشکه در روز کاهش یافت ، در حالی که بر اساس داده های JODI ، استفاده مستقیم برای تولید برق به 407000 بشکه در روز افزایش یافت.
 
🔹ترکیب صادرات ، پالایشگاه و آمار استفاده مستقیم نشان می دهد که عربستان سعودی 8.110 میلیون بشکه در روز به بازار عرضه کرده است.این کمتر از تولید نفت خام 8.134 میلیون بشکه در روز برای ماه است .
 
🔹صادرات فرآورده های نفتی این کشور از جمله LPG ، نفتا ، سوخت موتور و هواپیمایی ، نفت سفید و گازوئیل از 1.210 میلیون بشکه در روز در مارس به 1.216 میلیون بشکه در روز رسید که کمترین میزان از ماه نوامبر بود.

opex

۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۴۱
تعداد بازدید : ۱۸۶