در 9 ماه امسال روی داد:کشف بیش از سه میلیون لیتر فرآورده نفتی قاچاق در منطقه زاهدان

در 9 ماه امسال روی داد:کشف بیش از سه میلیون لیتر فرآورده نفتی قاچاق در منطقه زاهدان
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان از کشف سه میلیون و 467 هزار لیتر فرآورده نفتی در 9 ماه نخست امسال در این منطقه خبر داد.
به گزارش شانا، اعتصامی در این باره افزود: این مقدار فرآورده که از سوی نیروی انتظامی استان کشف و تحویل انبارهای نفت این منطقه شده شامل بنزین، نفت سفید و نفت گاز است که از این میان نفت گاز با 3 میلیون و 158 هزار لیتر، بیشترین میزان (معادل 91درصد) از این میزان را شامل می شود.

وی تاکید کرد: فرآورده بنزین با 82 هزار لیتر و نفت سفید با 227 هزار لیتر، درصد کمتری از این کشفیات است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع فرآورده های نفتی گفت: فرآورده های نفتی صرف نظر از هزینه های استخراج، پالایش، حمل و توزیع آن، به دلیل محدودبودن حائز اهمیت فراوان است و باید با اصلاح الگوی مصرف، فرهنگ سازی و جلوگیری از قاچاق سعی شود به صورت صحیح مصرف شود.

اعتصامی افزود: این شرکت با اعمال کنترل های لازم مجاری عرضه، مصرف کنندگان عمده و محموله های حمل فرآورده، طراحی و اجرای برنامه های کنترلی مصرف سوخت از جمله اجرای طرح منطقه ای کردن سهمیه نفت گاز، نصب سیستم کنترل سوخت برپایه پیمایش روی نفتکش های جاده پیما و کنترل میزان سوخت باک وسایط نقلیه ترانزیت در پایانه های مرزی استان با همکاری ادارات ذیربط، تلاش های گسترده ای را در سال های اخیر در جهت صیانت از فرآورده های نفتی آغاز کرده است.

به گزارش شانا، منطقه زاهدان یکی ازمناطق سی و هفت گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و دارای 4 ناحیه زاهدان، زابل، خاش و سراوان است و کارسوخت رسانی در شمال، مرکز و بخشی از جنوب استان سیستان و بلوچستان را به عهده دارد.

۹ دی ۱۳۹۱ ۰۰:۵۶
تعداد بازدید : ۱,۴۵۷