رفع انحصار در صنایع نفتی با تصویب نهاد تنظیم گر رگولاتوری

رفع انحصار در صنایع نفتی با تصویب نهاد تنظیم گر رگولاتوری
اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی در نشست هم اندیشی با انجمن کارفرمایان پالایشگاهی و کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران بر ضرورت تصویب نهاد تنظیم‌گری رگولاتوری با هدف رفع انحصار دولتی و تقویت تشکل‌های خصوصی صنایع نفتی تاکید کردند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، در این نشست که به دعوت دبیرخانه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی صورت گرفت، نجفی نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق با اشاره به اینکه نهاد رگولاتوری باید حافظ منافع بخش خصوصی باشد گفت : رگولاتوری، ضعیف کردن دولت نیست و عامل رفع انحصار خواهد بود .
نایب رئیس انجمن کارفرمایان پالایشگاهی نیز در ادامه گفت : نهاد رگولاتوری باید مستقل و غیر وابسته باشد و اعضای آن به صورت مادام العمر تعیین گردند تا تضمینی برای استقلال این نهاد تنظیم گر باشد .
تنگستانی در ادامه با اشاره به اینکه استقلال رای رگولاتوری باعث تقویت بخش خصوصی خواهد شد، ادامه داد : با توجه به اینکه اعضای این نهاد تسلط کافی در حوزه عرضه خوراک و محصول نهایی صنعت پالایشی ندارند نیازی نیز نخواهد بود که صنعت پالایش نماینده ای در این نهاد داشته باشد .
رئیس کمیسیون انرژی اتاق هم افزود : بخش خصوصی و تشکل‌ها باید ظرفیت سازی نموده و از ابزارها به خوبی استفاده نمایند و قوی گردند . صالحی در ادامه گفت : انتقاد ها را پذیرا هستیم و اصلاح خواهیم کرد و معتقدم ارتباطات دوسویه می تواند مشکلات را رفع نماید .
رئیس هیئت مدیره اتحادیه نیز در این نشست گفت : ما اتاق بازرگانی را از خودمان می دانیم و عملکرد آن را نیز نقد می نماییم، لذا انتظار می‌رود تشکل ها به عنوان کارشناس در جلسات کمیسیون انرژی حضور داشته و نظرات آنها نیز دیده شود .
هاشمی در ادامه گفت : اگر منافع اعضای اتحادیه در درازمدت تأمین گردد آمادگی هرگونه هم‌افزایی با تشکل‌های مرتبط و مجموعه بزرگ اتاق بازرگانی هستیم .
رفیعی فر دبیر کل اتحادیه در پایان افزود : اتحادیه اوپکس با هر گونه سهم خواهی در رگولاتوری مخالف است و سهم‌خواهی با روح نهاد تنظیم گر در تضاد است . اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی در طی چند سال گذشته با جدیت تمام نسبت به تصویب این نهاد تلاش نموده است و در میزگردها، برگزاری همایش و نمایشگاه از نظرات کارشناسان و مدیران برجسته اتاق بازرگانی و کمیسیون انرژی بهره مند بوده است .
۲۰ تیر ۱۴۰۰ ۱۴:۲۹
تعداد بازدید : ۲۵۳