تجلیل پتروناس از اولین دانشمند پتروشیمی ایران

تجلیل پتروناس از اولین دانشمند پتروشیمی ایران
شرکت پتروناس مالزی با انتشار تقویم آنلاینی در صفحه فیسبوک خود از زکریای رازی به عنوان اولین دانشمند شیمی و به نوعی پتروشیمیایی ایران تجلیل کرد.

به گزارش پانا نیوز به نقل از خبرگزاری‌ها، شرکت نفتی پتروناس در صفحه فیسبوک خود اپلیکیشنی اضافه کرده است که یک تقویم آنلاین متشکل از 13 ماه است و در هر ماه آن به معرفی یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های دنیای علم و فناوری پرداخته است.

این اپلیکیشن جدید "Petronas Foresight 2013 Calendar" نام داشته و در اولین ماه آن (ژانویه 2013) به معرفی "محمد ابن زکریای رازی" پرداخته است.

در این تقویم رازی یکی از مهمترین شخصیت‌ها در عصر طلایی اسلامی معرفی شده و تاثیر مهم وی بر رنسانس در اروپا مورد تاکید قرار گرفته است.

در همین حال در این تقویم زندگینامه زکریای رازی در معرض دید خوانندگان قرار داده شده و موفقیت‌های بسیار زیادی وی برشمرده شده است.

شخصیت‌های برجسته دیگری همچون "یوهانس گوتنبرگ"، "آیزاک نیوتون"، "آدام اسمیت"، "بتهوون"، "مایکل فرایدی"، "لویی پاستور"، "رادولف دیزل"، "الکساندر گراهامبل"، "ماری کوری"، "بارون پیر دکوبرتین"، "نیکولا تسلا" و "ماهاتما گاندی" هم به ترتیب دیگر ماه‌های این تقویم از فوریه 2013 تا ژانویه 2014 را تشکیل داده‌اند.

محمد ابن زکریای رازی

۱۶ دی ۱۳۹۱ ۱۴:۲۳
تعداد بازدید : ۱,۵۱۹