تعادل به بازار محصولات پتروشیمی برمی‌گردد/ ممنوعیت صادرات دائمی نیست

تعادل به بازار محصولات پتروشیمی برمی‌گردد/ ممنوعیت صادرات دائمی نیست
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از متعادل شدن بازار محصولات پتروشیمی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به تدریج نیاز داخل و میزان تولید و صادرات مشخص خواهد شد و به این ترتیب بازار متعادل خواهد شد.
موید حسینی صدر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درباره ممنوعیت صادرات محصولات پتروشیمی تصریح کرد: ممنوعیت صادرات محصولات پتروشیمی دائمی نیست و شامل تمام محصولات نیز نخواهد شد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: محصولات پتروشیمی به صورت موردی بررسی خواهند شد و هر محصولی که دربازار داخل با کمبود آن مواجه نباشیم مجوز صادرات به آن محصول داده می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بازار محصولات پتروشیمی به سمت متعادل شدن حرکت می کند، اظهار داشت: به تدریج نیاز داخل، میزان تولید و صادرات مشخص می شود، سیاستگذاری ها در این زمینه تکمیل تر خواهد شد و در آینده نزدیک شاهد یک سیاستگذاری در حوزه پتروشیمی خواهیم بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد یک ثبات قابل قبول در پتروشیمی هستیم، درباره قیمت بالای محصولات پتروشیمی گفت: مواد پتروشیمی جهانی است و قیمت آن نیز جهانی محاسبه می شود.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت ارز طبیعی است که قیمت محصولات پتروشیمی افزایش یابد.

حسینی صدر درباره اینکه تعیین قیمت های تکلیفی از سوی دولت برای محصولات پتروشیمی نارضایتی شرکت ها را در پی دارد، تصریح کرد: این طور نیست که قیمت ها تحمیلی باشد بلکه قیمت محصولات بر اساس یک سیاستگذاری و محاسبه مخارج، سود معقول و قیمت خوراک مشخص می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: به هر حال وقتی دولت خوراک شرکت ها را با ارز مرجع تامین می کند انتظار می رود که شرکت ها همکاری لازم را برای تعیین قیمت و بازگشت ارز حاصل از صادرات به بانک مرکزی انجام دهند تا برای تامین ارز مورد نیاز داخل با مشکل مواجه نشویم و ارزی که از صادرات حاصل می شود مجدد به چرخه پتروشیمی ها برگردد.

۱۶ دی ۱۳۹۱ ۱۴:۲۹
تعداد بازدید : ۱,۴۰۴