رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی ایران:

وزیر پیشنهادی اقتصاد، کارشناس امور اقتصادی است

وزیر پیشنهادی اقتصاد، کارشناس امور اقتصادی است
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی ایران گفت: وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی، کارشناس اقتصادی و آشنا به محیط‌ کسب‌وکار است و این مشخصه برای رییس شورای گفت‌وگو بسیار دارای اهمیت است.

به گزارش اوپکس به نقل ایرنا از اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی ایران، نمایندگان بخش خصوصی بارها وضعیت استثنایی اقتصاد در کشور را مطرح کرده اند و بسته های اصلاح سیاست‌گذاری اقتصادی از سوی اتاق ایران ارائه شده است که در آن گزارش‌ها عنوان شد اقتصاد در چند دهه اخیر به‌ویژه دهه اخیر با تورم بسیار بالا، رکود اقتصادی و اشتغال‌زایی بسیار پایین و بی‌کیفیت و گسترش فقر و نابرابری مواجه است و معمولاً سیاست‌گذار اقتصادی با اتخاذ سیاست‌های مُسَکن‌گونه، علاج ریشه‌ای مشکلات را به آینده موکول کرده است. برون‌رفت از این شرایطریال نیازمند اصلاحات اساسی در سیاست‌گذاری‌ها و ساختارها است.

بر همین اساس «غلامحسین شافعی» رییس اتاق ایران اظهار داشت: انتخاب های «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رییس‌جمهوری در چیدن تیم اقتصادی، متفاوت از گذشته است و با خروج از دایره بسته دائمی، اقدامی کاملاً مثبت انجام شد که می‌توانیم امیدوار باشیم که گرفتار دور باطل چرخه مشکلات نشویم.

وی درباره «احسان خاندوزی» گزینه وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: وی بسیاری از نشانه‌های مورد تقاضای فعالان اقتصادی را دارد به همین دلیل مورد حمایت فعالان بخش خصوصی برای تصدی این پست قرار گرفته اند زیرا جوانی است که انرژی کافی برای کار و جسارت لازم را برای ایجاد تغییر دارد. خاندوزی مدتی در مرکز پژوهش‌های مجلس کار کرده و خودش کار کارشناسی انجام داده است.

رییس اتاق ایران تصریح کرد: خاندوزی در قوه مقننه هم مدتی به عنوان نماینده مجلس مشغول به کار بود. بنابراین به رابطه مطلوب دولت و مجلس و لزوم آن آگاهی دارد و این نقطه مثبتی خواهد بود.

شافعی گفت: خاندوزی اهل تعامل و گفت‌وگو است و این خصیصه، امیدواری زیادی را در بین فعالان اقتصادی ایجاد می‌کند که تیم اقتصادی دولت یعنی وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و سایر ارکان اقتصادی، هماهنگی لازم به وجود بیاید و خود همین مسئله بسیار قابل اهمیت است.

وی افزود: شناخت وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رییس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از مشکلات اقتصادی کشور برای فعالان اقتصادی و اتاق ایران بسیار مهم و تعیین کننده است و خاندوزی در مرکز پژوهش‌های مجلس هر فصل از سال یک بار فضای اقتصاد کشور و محیط کسب‌وکار را رصد و معیارهای اثرگذار را سنجش کرده و گزارش ارائه می‌داد بنابراین به مشکلات محیط کسب و کار و لزوم اصلاح آن آشناست و این مشخصه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی می‌تواند نتایج مثبتی برای فعالان اقتصادی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری روز چهارشنبه (۲۰ مرداد) فهرست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد. بررسی صلاحیت وزرای کابینه سیزدهمین دولت جمهوری اسلامی از صبح روز شنبه (۳۰ مردادماه) در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است.

«سید احسان خاندوزی» به عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی به مجلس معرفی شده است.

۲ شهریور ۱۴۰۰ ۰۹:۵۴
ایرنا |
تعداد بازدید : ۱۱۸