تولید سوخت هواپیما در پالایشگاه ترکمن باشی ترکمنستان

تولید سوخت هواپیما در پالایشگاه ترکمن باشی ترکمنستان
پالایشگاه ترکمن باشی بزرگترین شرکت پالایشی ترکمنستان است
معاون نظارت بخش انرژی و سوخت جمهوری ترکمنستان در گزارشی اعلام کرد پالایشگاه های ترکمن باشی این کشور سوخت هواپیماهای داخلی و کشورهای منطقه را تامین می کند.

به گزارش اوپکس به نقل از انرژی امروز از خبرگزاری ایرنا، شاهیم عبدالرحمانف معاون نظارت بخش انرژی و سوخت جمهوری ترکمنستان در جلسه با وزرای کابینه در گزارشی به قربان‌قلی بردی‌محمدف رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد براساس درخواست آژانس هواپیمایی ترکمن هوایولاری پالایشگاه و شرکت ترکمن باشی اقداماتی را برای تولید سوخت هواپیمایی برای هواپیماهای ای.ان ۲ An-۲ انجام داده است تا از این پس سوخت هواپیماها از پالایشگاه های داخلی تامین شود.

وی گفت: براین اساس گازوئیل اکتان بالا تولید می شود تا گازوئیل افزودنی اکتان بالا برای استفاده در سوخت اتومبیل از گاز مایع بدست بیاید.

معاون نظارت بخش انرژی و سوخت ترکمنستان در ادامه افزود: خدمات دولتی اصلی استاندارد ترکمنستان این سوخت را با گواهی مربوط به آن ثبت کرد.

برنامه های پالایشگاه ترکمن باشی به شکل کامل تهیه سوخت داخلی برای هواپیماهای آی.ان ۲ که در صنعت کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند را تامین می کند و همچنین آماده است این سوخت را به کشورهای منطقه نیز صادر کند.

قربان‌قلی بردی‌محمدف رئیس جمهوری ترکمنستان نیز با تاکید بر نیاز به توسعه جامع در بخش سوخت و انرژی کشور از تولیدات پالایشگاه به عنوان لوکوموتیو پیش برنده اقتصاد ملی یاد کرد و اهمیت تنوع بخش های نفت و گاز و افزایش تولید برای استفاده داخلی را یادآوری کرد.

پالایشگاه ترکمن باشی در غرب دره بالکان واقع شده است و بزرگترین شرکت پالایشی این کشور است. در ماه ژوئیه این پالایشگاه اعلام کرد که تولید سوخت جت A-۱ را آغاز کرده است.

این کشور همچنین در مردادهاه سال گذشته نخستین پالایشگاه تبدیل گاز مایع به بنزین یورو-۵ را در جهان آغاز کرد.
۱۴ شهریور ۱۴۰۰ ۱۵:۰۰
تعداد بازدید : ۱۵۱