تحریم ایران و چالش بزرگترین پایگاه سوختگیری خاورمیانه

تحریم ایران و چالش بزرگترین پایگاه سوختگیری خاورمیانه
بزرگترین پایگاه سوختگیری خاورمیانه در بندر فوجیره واقع در امارات متحده عربی به دلیل تحریم های اعمال شده علیه ایران به شدت با مشکل محدودیت در تامین نفت کوره روبرو شده است . این احتمال می رود که در پی ممنوعیت های ایجاد شده قیمت سوخت عرضه شده در این پایگاه افزایش یابد .
به گزارش نکونیوز به نقل از اویل پرایس ،نفت کوره نوعی پسماند است که در حین عملیات پالایش نفت خام باقی می ماند و برای تامین سوخت کشتی ها و نیروگاهها مورد استفاده قرار میگیرد.
گزارش ها حاکی است بندر فوجیره برای تامین یک سوم کل یک میلیون متریک تن نفت کوره که ماهانه خرید و فروش می کند به ایران وابسته است اما در پی تحریم ها صادرات نفت کوره ایران به فوجیره با مشکل روبرو شده و بخش عمده این سوخت به بندر سنگاپور صادر می شود .
طبق گزارش منتشر شده از سوی موسسه برکلی افزایش فشارهای تحریمی موجب شده که در دو ماه گذشته نرخ صادرات نفت کوره ایران به سنگاپور افزایش یابد که این امر به کمبود عرضه در بندر فوجیره منجر شده است .
گزارش ها حاکی است از سوی دیگر استانداردهای اخیر تعیین شده از سوی سازمان جهانی دریانوردی در خصوص استفاده از سوخت کم گوگرد و نگه داشتن میزان نشت گوگرد کشتی ها در سطح کمتر از ۳.۵ درصد تمایل به استفاده از سوخت ایران را به شدت افزایش داده چرا که نفت کوره ایران یکی از کم گوگردترین سوخت ها در جهان به شمار می رود .
در این گزارش آمده است که به احتمال زیاد تجار بندر فوجیره باید تلاش کنند تا یک منبع جایگزین نفت کوره با گوگرد پایین پیدا کنند و آن را با سوخت با درصد بالای گوگرد ترکیب کرده و بدین ترتیب کمبود عرضه نفت کوره از سوی ایران را جبران کنند .
۱۹ دی ۱۳۹۱ ۲۰:۱۴
تعداد بازدید : ۱,۵۵۰