آژانس بین المللی انرژی: روسیه امکان تامین پایدار انرژی اروپا را دارد

آژانس بین المللی انرژی: روسیه امکان تامین پایدار انرژی اروپا را دارد
مدیر آژانس بین المللی انرژی می گوید: روسیه ظرفیت این را دارد که بتواند به طور پایدار گاز بیشتری به اروپا بفرستد و بحران انرژی را که گریبان قاره سبز را گرفته، تخفیف دهد.

به گزارش «انرژی امروز» از فایننشیال تایمز، فاتح بیرول در پاسخ به ابهاماتی که درباره خودداری روسیه از صادرات بیشتر گاز به اروپا مطرح شده است به فایننشیال تایمز گفت که براساس آنالیزهای این سازمان، روسیه می تواند صادرات گاز خود به اروپا را تا 15 درصد افزایش دهد.

بیرول از روسیه خواست که برای کاهش بحران انرژی و افزایش قیمت کمودیتی های انرژی ثابت کند که منابع گاز پایداری دارد و می تواند «تامین کننده مطمئنی» برای اروپا باشد.

او گفت: اگر روسیه حجم صادرات خود به اروپا را افزایش دهد، بر بازار تاثیر خواهد گذاشت. من نمی گویم که آنها این کار را خواهند کرد اما می گویم ظرفیت انجام چنین کاری را دارند.

آژانس بین الملی انرژی باور دارد که روسیه توان افزایش عرضه گاز به اروپا را دارد اما مشخص نکرده است که چقدر می تواند این توان خود را افزایش دهد.

فاتح بیرول، مدیر آژانس بین المللی انرژی

چند ماهی هست که قیمت گاز طبیعی در بازارهای جهانی به شدت افزایش یافته است. روز چهارشنبه ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، اشاراتی برای افزایش حجم گاز صادراتی به اروپا داشت و گازپروم روسیه می گوید که این اشارات پوتین تاثیری اطمینان بخش بر تولید کنندگان روسی و مصرف کنندگان اروپایی  داشته است.

النا بورمیستروفا، مدیر بازوی صادراتی گازپروم، می گوید: با این گفته پوتین ما نفسی به راحتی کشیدیم. خدا را شکر.

۱۷ مهر ۱۴۰۰ ۱۳:۵۷
تعداد بازدید : ۱۹۵