آدنوک: بحران انرژی نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در نفت و گاز را نشان داد

آدنوک: بحران انرژی نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در نفت و گاز را نشان داد
مدیر اجرایی شرکت ملی نفت ابوظبی می گوید: بحران جاری انرژی نشان داد که دنیا نیازمند سرمایه گذاری های بیشتر در پروژه های نفت و گاز است.

به گزارش «انرژی امروز» سلطان الجبار، مدیر اجرایی شرکت ملی نفت ابوظبی (ADNOC) گفته است بحرانی که کمبود انرژی در دنیا به وجود آورده است نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در این بخش را برای جلوگیری از تکرار چنین بحران هایی مشخص کرده است.

قیمت گاز در دنیا به شدت افزایش یافته است و بحران کمبود برق در قاره سبز، چین و هند به معضل بزرگی تبدیل شده است.

این بحران تا جایی پیش رفته است که کشورهای اروپایی به دلیل کمبود گاز برای نیروگاه های تولید برق مجبور به استفاده از زغال سنگ شده اند.

چین و هند هم میزان تولید زغال سنگ خود را بیشتر کرده اند.

عوامل بسیاری در کمبود گاز به عنوان عمده دلیل ایجاد این بحران دخیل هستند. از جمله کاهش وزش باد در نیمکره شمالی که به کاهش تولید برق از مزارع بادی منجر شده، کاهش عرضه گاز طبیعی به ویژه از سوی روسیه به اروپا، افزایش تقاضا در کشورهای آسیایی و حرکت محموله های ال ان جی به سمت مشتریان آسیایی، و…

این درحالی است که در آستانه اجلاس تغییرات اقلیم در گلاسکو اسکاتلند، آژانس بین المللی انرژی از تمامی کشورها خواسته است اگر می خواهند به اهداف اقلیمی معاهده پاریس دست یابند باید سرمایه گذاری در انرژی های فسیلی را کاهش داده و بر انرژی های تجدیدپذیر متمرکز شوند.

۲۸ مهر ۱۴۰۰ ۱۴:۴۶
تعداد بازدید : ۲۰۶