شکاف در بین کشورهای اروپایی با افزایش بحران انرژی

شکاف در بین کشورهای اروپایی با افزایش بحران انرژی
شکاف بین کشورهای اتحادیه اروپا قبل از جلسه وزرا درباره این بحران در روز 3 شنبه عمیق تر شده است و در حالی که برخی کشورها به دنبال اقدامات قانونی برای حل این بحران هستند دیگران با آن مخالفت می کنند.
به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، قیمت گاز در اروپا به بالاترین رکورد خود در پاییز رسیده است و باعث شده است بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا به اقداماتی اضطراری از جمله سرکوب قیمت ها و اعطای یارانه برای کمک به مصرف کنندگان دست یازند.

با این حال این کشورها هنوز نتوانسته اند بر سر یک برنامه بلند مدت برای مقابله با نوسانات قیمت سوخت های فسیلی به نتیجه برسند. کشورهایی مثل اسپانیا، فرانسه، جمهوری چک و یونان خواهان تحول عظیم در نحوه کار بازار انرژی اتحادیه اروپا هستند.

وزاری انرژی این کشورها قرار است در جلسه روز سه شنبه پیشنهاداتی مطرح کنند که از جمله آنها جداسازی قیمت برق و گاز در اتحادیه اروپا، خرید مشترک گاز برای ایجاد ذخایر اضطراری گاز و در برخی کشورها مثل لهستان تعویق سیاست های مربوط به اقدامات اقلیمی است.



9 کشور از جمله آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا، و بازار برق این منطقه، می گویند که از اصلاحات بازار برق اتحادیه اروپا حمایت نخواهند کرد.

کمیسیون اتحادیه اروپا از قانون گذاران خواسته است که طرح بازار برق اروپا را بررسی کنند اما می گویند هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ساختار متفاوت بازار می تواند با چنین افزایش قیمت هایی کنار بیاید.

پیشنهادهای دیگر مثل ایجاد ذخایر اضطرای گاز هم باعث نخواهد شد بحران فعلی فروکش کند.
۴ آبان ۱۴۰۰ ۱۴:۰۲
تعداد بازدید : ۱۷۹