تلاش شورون و اکسون برای بازخرید سهام‌های فروخته شده

تلاش شورون و اکسون برای بازخرید سهام‌های فروخته شده
با افزایش قیمت انرژی و افزایش جریان پول، غول های نفتی آمریکایی شورون و اکسون موبیل در تلاش هستند سهام های پیشتر فروخته شده خود را مجددا خریداری کنند.
به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، این برای اولین بار از سال 2016 است که اکسون موبیل در تلاش است سهام های فروخته شده خود را بازخرید کند. این شرکت روز جمعه اعلام کرد که 10 میلیارد دلار برای بازخرید سهام ها در ابتدای سال آینده کنار گذاشته است.

شورون هم پس از آنکه افزایش قیمت گاز و نفت پالایش شده جریان پول را در این شرکت به راه انداخته است، برنامه بازخرید سهام خود را توسه داده است.

ارزش سهام هر دو شرکت افزایش یافته است.

با اینکه بحران انرژی در اروپا و چین بیداد می کند و نگرانی ها از افزایش تورم و توسعه مصرف سوخت‌های فسیلی وجود دارد، اما گویا این دو شرکت بزرگ تولید کننده نفت و گاز اولویت خود را بر سهامداران و هزینه های سرمایه گذاری گذاشته اند.

اما سوالی که متخصصان از این دو شرکت دارند ایناست که پس برای توسعه تولید نفت خام و گاز طبیعی در سال 2022 چه کار خواهید کرد.

انتظار می رود اکسون موبیل سودی که را که بحران انرژی به دست آورده است صرف سهام خود و کاهش بدهی‌هایی بکند که تا پایان سال 2020 به حدود 70 میلیارد دلار رسیده بود.

تمامی چهار رقیب بزرگ این شرکت یعنی شورون، توتال انرژیز، رویال داچ شل، و بریتیش پترولیوم، هم در تلاش هستند سهام های پیشتر فروخته شده خود را دوباره پس بگیرند.
۸ آبان ۱۴۰۰ ۱۳:۳۳
تعداد بازدید : ۱۳۴