رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه:

صادرات غیرنفتی ایران به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا افزایش می‌یابد
رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه:
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: پیگیر سیاست‌هایی هستیم که حجم صادرات غیرنفتی ایران به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا را توسعه بخشد.

به گزارش اوپکس هادی تیزهوش تابان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به امضای قرارداد خواهرخواندگی بین بندر آستارا و بندر آستراخان روسیه اظهار داشت: قرارداد خواهرخواندگی در واقع قراردادی بین سران مملکتی یا مسئولان اجرایی دو شهر برای ایجاد همبستگی و اتحاد فرهنگی بیشتر است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه هدف از انعقاد قرارداد خواهرخواندگی با آستراخان پیوند و اتحاد بین شهروندان دو شهری است که دارای منافع مشترک هستند خاطرنشان کرد: مفاد این قراردادها موضوعات فرهنگی، اقتصادی، بازرگانی و اخیراً ورزشی را شامل می‌شود.

وی با ابراز اینکه اصولاً انعقاد این‌گونه قراردادها می‌تواند تأثیرگذار باشد گفت: اتاق بازرگانی نیز بر اساس وظایف ذاتی خود همواره تلاش کرده است در راستای سیاست‌های تنظیم‌شده گام بردارد و یاری‌رسان بخش دولتی در ایجاد بستر و شرایط لازم، جهت اجرایی کردن مفاد قراردادها یا تفاهم‌نامه‌ها باشد.

تیزهوشان تابان درباره پیگیری‌های انجام‌شده در جهت دائمی شدن عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا افزود: طبق بررسی‌ها کشورهایی که از نظر سطح توسعه اقتصادی شباهت بیشتری به هم دارند در تأسیس نهادهای اقتصادی مشترک و استمرار فعالیت آن‌ها، نسبت به کشورهایی با تفاوت‌های اقتصادی زیاد، موفقیت بیشتری کسب کرده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: هنگامی که چندین کشور با وضعیت اقتصادی متفاوت به تشکیل اتحادیه می‌پردازند، معمولاً اعضای قدرتمند و بزرگ مجموعه در فرآیند این همکاری‌ها منافع بیشتری به‌دست می‌آورند که در واقع بخشی از آن به‌قیمت زیان اعضای کوچک و ضعیف حاصل می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان مثمر ثمر واقع شدن پیوستن به اتحادیه اوراسیا را در گروی ارتقای سطح اقتصادی کشور دانست و اضافه کرد: زمانی پیوستن به توافقنامه اوراسیا می‌تواند ارزشمند واقع شود که در یک چشم‌انداز بلندمدت تلاش شود سطح اقتصادی کشور ارتقا یابد.

تیزهوشان تابان تصریح کرد: بر همین اساس اتاق بازرگانی پیشنهاددهنده و پیگیر سیاست‌هایی است که بتواند حجم صادرات غیرنقتی جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورهای اوراسیا را توسعه بخشد و در نهایت ایران در جایگاهی قرار گیرد که بتواند از منافع حاصل از این تفاهم‌نامه به‌خوبی بهره‌مند شود.

 
۱۲ آبان ۱۴۰۰ ۰۹:۵۲
تعداد بازدید : ۱۲۳