برگزاری هفتمین جلسه پی‌گیری اجرای تفاهم‌نامه گمرک و اتاق ایران

برگزاری هفتمین جلسه پی‌گیری اجرای تفاهم‌نامه گمرک و اتاق ایران
هفتمین جلسه کارگروه تفاهم‌نامه گمرک جمهوری اسلامی ایران و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به منظور ارائه گزارش از روند پیشرفت اقدام‌های در قالب تفاهم‌نامه، چهارشنبه 27 دی‌ماه در اتاق ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، این جلسه با حضور «پدرام سلطانی» عضو هیأت رئیسه اتاق ایران و محمدرضا نادری معاون امور گمرکی گمرک کل کشور برگزار شد و هر یک از زیر مجموعه‌های فعال در این تفاهم‌نامه، گزارش‌هایی از روند فعالیت‌های خود ارایه دادند.

براساس این گزارش، از آن‌جایی‌که اتاق ایران تنها مرجع صدور کارت بازرگانی شناخته می‌شود، طی هماهنگی‌های انجام شده در قالب این تفاهم‌نامه، اطلاعات مربوط به کارت‌های بازرگانی به صورت آنلاین در اختیار گمرک قرار می‌گیرد.

نادری معاون امور گمرکی گمرک کل کشور، در رابطه با نرخ‌گذاری کالاهای صادراتی توضیح داد: «در رابطه با تدوین آیین‌نامه مربوط به نرخ‌گذاری کالاهای صادراتی، جلسه‌هایی با سازمان‌های هم‌جوار ترتیب دادیم که در مراحل پایانی خود قرار دارند. با تهیه و تصویب این آیین‌نامه، تعامل بین فعالان اقتصادی و گمرک بیش‌تر می‌شود.»

در ادامه با طرح این مسأله که باید یک سند مستند که اصالت آن از طرف مرجع مشخص تایید شود مورد توجه باشد، پدرام سلطانی عضو هیأت رئیسه اتاق ایران تشریح کرد: «تهیه چنین سندی پیش‌نهاد قابل قبولی است که باید پی‌گیری شود هر چند امروز تعدد در اسناد مربوط به واردات و صادرات، تاجران را با مشکل روبه‌رو ساخته‌است، بنابراین باید راه‌کاری در نظر گرفته شود که براساس آن، از تعداد اسناد کاسته شود و مانند کشورهای توسعه‌یافته، تنها به یک یا دو سند احتیاج باشد.»

تهیه‌کننده: سارا ترابی

عکس: بهاره تقی‌آبادی

  • gomrok01
  • gomrok02
  • gomrok03
  • gomrok04

۳۰ دی ۱۳۹۱ ۲۲:۴۴
تعداد بازدید : ۹۳۷