بی پی: تقاضای نفت از 100 میلیون بشکه در روز عبور خواهد کرد

بی پی: تقاضای نفت از 100 میلیون بشکه در روز عبور خواهد کرد
غول نفت و گاز بریتیش پترولیوم می گوید: همزمان که رهبران جهان برای مقابله با تغییرات اقلیم باهم مذکره می کنند، تقاضای جهانی نفت به سطح قبل از شیوع کرونا، یعنی به 100 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

به گزارش «اوپکس» از بلومبرگ، علی رغم تلاش ها برای کاهش انتشارات، مصرف سوخت های فسیلی در حال بازگشت به سطح پیشین است. همین امر به افزایش قیمت این سوخت‌ها در دنیا منتهی شده و بهبود وضعیت اقتصادی دنیا را به دلیل محدودیت عرضه انرژی تهدید می کند.

همین موضوع نعمتی برای بریتیش پترولیوم و همتایانش است که اعلام کرده اند سودشان به شدت افزایش یافته است.

مدیر مالی بریتیش پترولیوم در کنفرانس COP26 گفته که سال آینده به سطح تقاضای پیشاکرونا در زمینه نفت بازخواهیم گشت و اوپک پلاس در مدیریت عرضه نفت خیلی خوب عمل کرده است.

هرچند هنوز مسافرت های هوایی به سطح قبل از شیوع کرونا بازنگشته است اما تقاضای نفت در حال افزایش یافتن و رسیدن به 100 میلیون بشکه در روز است. همین امر نشان از اهمیت تقاضای نفت در بخش های دیزل و پتروشیمی ها دارد که در دو سال گذشته این تقاضا را به سمت خود کشیده اند.

با این حال هنوز میزان تولید نفت ایالات متحده 1.7 میلیون بشکه کمتر از سطح تولید پیشاکروناست. از سویی افزایش تولید نفت اوپک پلاس هم سرعتی کمتر از افزایش تقاضای بسیاری از مصرف کنندگان نفت دارد.

از این رو تحلیلگران گلدمن ساکس بر این باورند که  عرضه جهانی نفت با کمبود 2 میلیون بشکه در روز نفت موجه خواهد بود.

 
۱۲ آبان ۱۴۰۰ ۱۳:۱۲
تعداد بازدید : ۱۶۱