منابع ارزی حاصل از صادرات نفت و گاز افزایش قابل توجهی داشته است

منابع ارزی حاصل از صادرات نفت و گاز افزایش قابل توجهی داشته است
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بنا بر گزارش رئیس کل بانک مرکزی، مجموع منابع ارزی حاصل از نفت، گاز، میعانات گازی، ارز ارائه شده در نیما و ارز اشخاص نسبت به پارسال افزایش قابل توجهی داشته است.
به گزارش شانا، محمدمهدی مفتح، در تشریح نشست عصر روز سه‌شنبه (۱۸ آبان‌ماه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی که با حضور علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، گفت: رئیس کل بانک مرکزی در این نشست گزارشی از مبادلات ارزی کشور ارائه کرد.

وی افزود: بنابر گزارش رئیس کل بانک مرکزی، مجموع منابع ارزی حاصل از نفت، گاز، میعانات گازی، ارز ارائه‌شده در سامانه نیما و ارز اشخاص نسبت به پارسال افزایش قابل توجهی داشته است و در ادامه سال نیز این رشد ادامه خواهد یافت، همچنین انتظار ما این است که ثبات نسبی در بازار ارز ایجاد شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: صالح‌آبادی در این نشست ابراز امیدواری کرد که با همکاری کمیسیون برنامه و بودجه، روش‌های تأمین مالی جدیدتری در همکاری با بازار پول و سرمایه و برای تأمین مالی پروژه‌های زیربنایی فراهم شود تا از این مسیر بار مالی طرح‌های عمرانی روی بودجه دولت کاهش یابد.
۱۹ آبان ۱۴۰۰ ۱۱:۲۲
تعداد بازدید : ۲۰۱