اویل پرایس گزارش داد: تاثیر منفی تحریم ایران بر بازار حمل و نقل نفتکش های خلیج فارس

اویل پرایس گزارش داد: تاثیر منفی تحریم ایران بر بازار حمل و نقل نفتکش های خلیج فارس
نرخ تقاضا برای کشتی های سوپر تانکری مخصوص حمل نفت در خلیج فارس به طرز چشمگیری کاهش یافته که دلیل اصلی این امر تحریم نفت ایران از سوی دولت های غربی عنوان شده است .
به گزارش نکونیوز به نقل از " اویل پرایس" این میزان کاهش تقاضا موجب شده که نرخ روزانه حمل و نقل بار به شدت تنزل یابد و کشتی های سوپر نفتکش برای حمل و نقل بارهای دو میلیون دلاری با یکدیگر به شدت رقابت کنند .
طبق پیش بینی ۷ شرکت کشتی رانی فعال در منطقه، در ۳۰ روز آینده در مقایسه با میزان بار موجود در بازار ۲۲ درصد مازاد ظرفیت نفتکش های عظیم الجثه (VLCC) وجود خواهد داشت که این رقم نسبت به یک هفته گذشته نشان دهنده افزایش ۲.۵ درصدی ظرفیت در برابر بار موجود در بازار است .
بر اساس گزارش RS Platou Markets AS که یک بانک سرمایه گذاری نروژی در منطقه است ، در روز ۲۱ ژانویه تنها یکی از نفتکش های منتظر رزرو شده است .طبق گفته "پیر منسون" مدیر اجرایی شرکت حمل و نقل دریایی "نوروسیا " بازگشت نفتکش هایی که دو ماه پیش چارتر شده بودند نیز وضعیت ظرفیتی کشتی های موجود در خلیج فارس را وخیم تر کرده است .
منسون در گفت و گو با خبرگزاری بلومبرگ گفته است که تقاضا برای حمل و نقل بار در ماههای دسامبر و ژانویه مطابق با پیش بینی ها افزایش نیافت و این موجب شده که شرکت های حمل و نقل دریایی در منطقه هر ماهه با کمبود بار برای کشتی های خالی روبرو باشند .
طبق گزارش موسسه بالتیک اکسچنج در لندن نفتکش هایی که در خلیج فارس به دنبال انتقال بارهای دو میلیون بشکه ای نفت از مثلا عربستان سعودی به ژاپن هستند اکنون به دریافت روزانه ۸هزار و ۹۹۴ دلار راضی هستند که این نشان دهنده کاهش ۱۱ درصدی رقم درخواستی این کشتی ها نسبت به قیمت های پیشین است .
۵ بهمن ۱۳۹۱ ۰۱:۰۲
تعداد بازدید : ۹۸۶