کاهش ارزش سهام شرکتهای زغال سنگ بعد از توافق اقلیمی گلاسکو

کاهش ارزش سهام شرکتهای زغال سنگ بعد از توافق اقلیمی گلاسکو
روز دوشنبه و بعد از توافق بین المللی اقلیمی در گلاسکو سهام معادن زغال سنگ در دنیا کاهش یافت اما کمبود عرضه کمودیتی ها باعث شده است که این بخش هنوز هم بتواند جایگاهی را که امسال به دلیل کمبود انرژی کسب کرده بود حفظ کند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، روز شنبه مذاکرات بر سر توافق اقلیمی در گلاسکو به پایان رسید و توافقی امضا شد که هدف آن کاهش استفاده از سوخت های فسیلی بود. با این حال بعد از لابی هندی ها کلمه «کاهش» و نه «کنار گذاشتن» زغال سنگ به این توافق اضافه شد.

ماتان سوماسوندرام، تحلیلگر شرکت دیپ دیتا آنالیز، می گوید: واقعیت این است که زغال سنگ در دهه آینده هم مصرف خواهد شد. و هنوز هم سودآور خواهد بود.

با این حال در هنگ کنگ سهام شرکت های بزرگ معدن زغال سنگ شنهوا انرژی و یانزوها به ترتیب یک و سه درصد کاهش یافت.

در اندونزی هم که بزرگترین صادر کننده زغال سنگ دنیاست، کاهش سهام شرکت های زغال سنگ با افزایش تولید زغال سنگ در چین بیشتر هم شد. بومی ریسورز، شرکت بزرگ زغال سنگ اندونزی کاهش سه درصدی سهام را تجربه کرد درحالی که شرکت های آدارو انرژی و ایندیکیا انرژی هم به ترتیب شاهد کاهش 5 و 6 درصدی سهام خود بودند.

Coal workers travel on the back of their lorry in Barsana, India, June13, 2017. REUTERS

در دیگر تولید کننده بزرگ زغال سنگ یعنی استرالیا هم وایت هاون کول 2 درصد از ارزش سهام خود را از دست داد و نیو هوپ هم یک درصد. ساوث32 و کوروندا گلوبال ریسورز هم به ترتیب یک درصد و چهار درصد کاهش ارزش سهام را تجربه کردند.

۲۴ آبان ۱۴۰۰ ۱۳:۱۹
تعداد بازدید : ۱۹۰