ژاپن هم برای کاهش تورم از ذخایر استراتژیک نفت استفاده می‌کند

آژانس خبری کیودو به نقل از دولت ژاپن اعلام کرده که این کشور در مقابل افزایش قیمت نفت خام، آزاد سازی ذخایر استراتژیک خود را مد نظر دارد.
به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، این برای اولین بار است که دولت ژاپن برای کاهش قیمت ها به آزاد سازی ذخایر نفت خام روی می آورد. در حالی که پیشتر این کشور زمانی از ذخایر استراتژیک نفت استفاده کرده که با فجایع طبیعی یا خطرارت ژئوپلیتیک مواجه بود.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، که با کاهش محبوبیت خود و افزایش قیمت بنزین دست و پنجه نرم می کند، از بسیاری از اقتصادهای دنیا خواسته است که برای کاهش قیمت نفت رو به آزاد سازی ذخایر استراتژیک خود داشته باشند.

این درخواست چین را هم شامل می شود که برای اولین بار ذخایر استراتژیک نفت خود را ازاد کند.

یک منبع آگاه در ژاپن به رویترز گفته است که ژاپن به درخواست ایالات متحده پاسخ مثبت داده است.

ژاپن عمده نفت مورد نیاز خود را از خاورمیانه تامین می کند. افزایش قیمت نفت در ماه های اخیر و کاهش ارزش ین، به افزایش هزینه های واردات منجر شده است.

دولت فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، روز جمعه از برنامه 495 میلیارد دلاری محرک اقتصادی که اقداماتی برای کاهش قیمت نفت را هم در خود دارد، رونمایی کرده است.

این برنامه برای کاهش قیمت بنزین و دیگر سوخت ها و نیز برای کاهش هزینه های خانوارها و شرکت هایی که از قیمت بالای نفت آسیب دیده اند یارانه هایی در نظر گرفته است.
۲۹ آبان ۱۴۰۰ ۱۳:۳۶
تعداد بازدید : ۱۹۸