راه طولانی گازپروم برای درخواست مجوز نورد استریم 2

راه طولانی گازپروم برای درخواست مجوز نورد استریم 2
قانون گذاران بخش انرژی آلمان به طور موقت فرایند اعطای مجوز به پروژه خط لوله نورد استریم 2 را متوقف کرده‌اند و از کنسرسیوم سوئیسی گازپروم سازنده این خط لوله خواسته اند یک شرکت تابع آلمانی ایجاد کنند تا این مجوزها تامین شود.
به گزارش «انرژی امروز» رویترز بررسی کرده است که چرا قانون گذاران آلمانی چنین درخواستی از شرکت گازپروم و کنسرسیوم سوئیسی سازننده خط لوله داشته است.

شرکت تابع

ایجاد یک شرکت با مسئولیت محدود در آلمان که در این فرایند مجوز دهی به آن اشاره شده است به دلایلی از جمله اخذ اسناد و مدارکی که باید بر اساس قوانین و مدارک آلمانی ثبت شود، می تواند چند هفته و یا حتی بیشتر زمان ببرد.

جبران خسارت

قانون گذاران آلمانی می توانند شرکتی را جریمه کنند که بدون اخذ مجوزهای لازم از آلمان شبکه انتقالی را به بهره برداری رسانده است.

اما قانون گذاران آلمانی توقیف اموال شرکتی که این قوانین را نقض کرده است به عنوان ابزار فشار برای تغییر رفتار این شرکت به کار نمی برند. قوانین انرژی صرفا به قانون گذار امکان می دهد که در موارد نادری برای اهداف زیرساخت های خدمات رسانی عمومی مثلا زمین تحت مالکیت را به عنوان جبرانی برای خسارت توقیف کند.

اما از سوی دیگر این شرکت ها ابزار قانونی برای حفاظت از خود در برابر هر چالشی که از سوی مقامات طرح شود، دارند.

قوانین انرژی

اگر شرکتی قوانین انرژی آلمان (Energiewirtschaftsgesetz) EnWG را نقض کند در این صورت قانون گذار حق دارد اقدامات ویژه ای انجام دهد و می تواند جریمه هایی برای این شرکت ها در نظر بگیرد.

EnWG تنظیم کننده قانون است نه حقوق جزایی و باید مطابق با قوانین اتحادیه اروپا اعمال شود.

قوانین مستقل

لازمه EnWG مستقل سازی است که شرکت ها از تولید و انتقال انرژی توسط تنها یک شرکت منع می کند. این قوانین قید کرده اند که واحدهای انتقال باید مستقل از کسانی باشند که این محصولات انرژی را تولید کرده اند. و بهره بردار هم باید مستقل باشد مخصوصا که این بهره بردار، یک بهره بردار شبکه باشد.

این شرکت های شبکه های مستقل باید با همه مشتریان خود به صورت غیرتبعیض آمیز رفتار کنند، به عنوان مثال، کسی نمی تواند کمتر از دیگر رقبا قیمت پرداخت کند.
۳۰ آبان ۱۴۰۰ ۱۴:۵۶
تعداد بازدید : ۱۹۶