16 شهرک تخصصی پتروشیمی آماده جذب سرمایه گذار است

16 شهرک تخصصی پتروشیمی آماده جذب سرمایه گذار است
رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی گفت: همگام با توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی 16 شهرک تخصصی آماده واگذاری به متقاضیان است.

رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: برنامه ریزی های گسترده ای برای توسعه شهرک های تخصصی صنایع پتروشیمی در حال انجام است و 16 شهرک تخصصی با تمام زیرساخت های موردنیاز آماده جذب سرمایه گذار است.
محمد زیار افزود: به منظور جلوگیری از خام فروشی و گسترش صنایع تکمیلی، همکاری های گسترده ای میان وزارت نفت و وزارت صنعت معدن و تجارت در حال انجام است و شهرک های تخصصی پتروشیمی با شتاب مناسبی در حال ساخت است.
وی ادامه داد: در استان های بوشهر و خوزستان صندوق توسعه ملی 75 درصد از منابع مالی شرکت های متقاضی برای تاسیس صنایع تکمیلی را تامین خواهد کرد و سرمایه گذاران می توانند از تسهیلات این صندوق استفاده کنند.
زیار گفت: بحث استفاده از فناوری های جدید و انتقال دانش فنی می تواند در توسعه شهرک های صنعتی پتروشیمی نقش آفرین باشد و فعالان در این صنعت با تولید کالاهای با ارزش افزوده بالا سهم زیادی در توسعه اقتصادی کشور داشته باشند.
وی ادامه داد: شهرک های تخصصی پتروشیمی در استان های خوزستان و بوشهر به دلیل نزدیکی به منابع تامین کننده خوراک، قابلیت های زیادی برای سرمایه گذاری دارند.

 

۷ بهمن ۱۳۹۱ ۰۷:۵۰
تعداد بازدید : ۸۷۷