بایدن سرمایه گذاری در پروژه‌های خارجی با شدت کربن بالا را ممنوع کرد

دولت بایدن از آژانس‌های دولتی ایالات متحده خواست تا هر چه سریع‌تر تامین مالی پروژه های سوخت فسیلی با شدت کربن بالا را در خارج از مرزهای این کشور متوقف کنند.
به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، بر اساس دستور بایدن این آژانس باید تکنولوژی های انرژی پاک را در دستور کار سرمایه گذاری های خود قرار دهند.

بر همین اساس سرمایه گذاری های دولتی این کشور باید بر اساس دستورالعملی باشد که ابتدای سال جاری میلادی دولت بایدن برای پایان بخشیدن به حمایت‌های مالی از پروژه های زغال سنگ و پروژه های با شدت کربن بالا در خارج از مرزهای ایالات متحده اعلام شده بود.

این دستورالعمل پروژه های «با شدت کربن بالا» را پروژه هایی تعریف می کند که میزان انتشار گازهای گلخانه ای آن بالاتر از سطح آستانه چرخه حیات 250 گرم دی اکسید کربن در هر کیلووات ساعت باشد، و نیز پروژه های نفت، گاز و زغال سنگ هم در این بخش جای می گیرند.

بر اساس این دستورالعمل هر نوع سرمایه گذاری دولتی در پروژه های زغال سنگ اعم از پروژه هایی که فاقد تکنولوژی های جذب و ذخیره سازی کربن هستند و یا پروژه هایی این تکنولوژی ها را به صورت نصفه و نیمه دارا هستند، ممنوع است. و فقط پروژه هایی از این قاعده مثتثنی هستند که در آنها جذب انتشارات به طور کامل انجام می شود.

۲۰ آذر ۱۴۰۰ ۱۵:۰۴
تعداد بازدید : ۱۲۷