افزایش توان عملیاتی پایانه‌های نفتی با تعمیرات و نوسازی اسکله‌های صادراتی خارگ

افزایش توان عملیاتی پایانه‌های نفتی با تعمیرات و نوسازی اسکله‌های صادراتی خارگ
مدیرعامل پایانه های نفتی ایران گفت: توان صادراتی نفت خام و فرآورده های نفتی با تعمیرات اساسی و نوسازی اسکله ها افزایش خواهد یافت.
به گزارش «انرژی امروز» از شرکت پایانه های نفتی ایران ، عباس اسدروز اظهارداشت : شرکت پایانه های نفتی ایران با توجه به مسئولیت خود در زمینه ذخیره سازی، اندازه گیری و صادرات نفت خام و با توجه به نقش مهم آن در زنجیره ارزش شرکت ملی نفت ایران، همواره حفظ پایداری تولید و ارتقاء توانمندی های خود در زمینه به روز رسانی تجهیزات و آماده سازی شرایط عملیاتی برای افزایش تولید و صادرات نفت خام را در راستای سیاست های صنعت نفت در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود :تضمین تداوم صادرات و ارتقا توان ذخیره سازی نفت خام که یکی از شاخص های مهم ارزیابی توانمندی یک پایانه نفتی به شمار می رود، همواره از سوی شرکت پایانه های نفتی ایران با جدیت دنبال می شود.

اسدروز ادامه داد : اصول هر صنعتی حفظ تاسیسات با انجام تعمیرات به موقع است؛ با توجه به جامعیت موضوع و مشارکت مسایل مالی، بازرسی فنی، تدارکات کالا، منابع انسانی و… موضوع تحت عنوان مدیریت دارایی های فیزیکی مطرح شده است؛ که عملیات تعمیرات و نوسازی اسکله های صادراتی را می توان به عنوان یک از دارایی های استراتژیک دراین حوزه برشمرد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تصریح کرد: در این زمینه پروژه بهسازی پهلوگاه شماره 9 و 10 اسکله شرقی پایانه خارگ با اعتبار حدود ۲۵۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت که عملیات اجرایی آن توسط پیمانکار شروع شده است.

وی هدف از اجرای این پروژه را بهسازی پهلوگاه شماره 9 و 10 (از محور 101 تا 121 ) اسکله شرقی جزیره خارگ برشمرد و گفت : فعالیت های مکانیکال، برق ، ابزار دقیق ، بلاست و رنگ آمیزی در راستای بهسازی پهلوگاه 9 و 10 انجام می شود

اسدروز تاکید کرد : با اتمام تعمیرات اساسی و نوسازی اسکله ها قطعا توان صادراتی نفت خام افزایش و پایداری عملیات ارتقا خواهد یافت.
۳ اسفند ۱۴۰۰ ۱۱:۱۰
تعداد بازدید : ۱۱۲