گزارش مرتضی کوهنورد از جلسه کمیسیون پارافین در یکشنبه هشتم اسفند ماه

 
جلسه هم اندیشی چندی پیش با پالایشگاه ها به طرح مسائلی انجامید که خیلی مطالب از واقعیات بدور بود و  کمیسیون پارافین و اتحادیه را از مسیر درخواست هایش دور می کرد و اجازه طرح داده نشد.لذا خواستار تشکیل جلسه دوباره شدیم که طبق قانون کمیسیون پارافین خواسته های به حق خود را اعلام نمایند و مطالبی که نمایندگان پالایشگاه در جلسه قبلی اعلام کرده بودند از واقعیات بدور بود.
از سویی پالایشگاه های روغن سازی از مسیر قانون خارج شده و دستورالعمل های شورای رقابت چه از نظر میزان عرضه و چه از نظر فرمول را رعایت نکردند. همکاران درخواست شکایت داشتند اما درخواست دبیرکل اتحادیه این بود که اطلاعات کامل شود تا اتحادیه با وکلا در این خصوص صحبت نماید.
همچنین مکاتبه ای در خصوص افزایش بی رویه نرخ حامل های انرژی داشتیم چرا که طی امسال چندین مرحله افزایش نرخ گاز شامل واحدهای صنعتی شده بود که به ده برابر زمان مشابه سالهای گذشته بوده که این اتفاق باعث کاهش اشتغال زایی و تولید و در بعضی موارد تعطیلی واحدهای تولیدی شده است. در این زمینه نیز مقرر شد مکاتباتی اتحادیه انجام دهد تا از طریق شورای گفتگو، ستاد تسهیل و اتاق ایران پیگیری شود.
مورد بعدی مشکلات داخلی شرکت ها بود که یکی اعلام ارزش نرمال پارافین بود که با توجه به اینکه نرمال پارافین پایه اش نفت سفید است از حیطه پارافین خارج است . دو شرکتی که تنها تولید کننده نرمال پارافین در ایران هستند این موضوع از طریق آنها حل شود.
۹ اسفند ۱۴۰۰ ۱۸:۰۵
تعداد بازدید : ۱۳۸