پیام نوروزی رئیس هیئت مدیره و دبیرکل

پیام نوروزی رئیس هیئت مدیره و دبیرکل
سیدحمید حسینی، رئیس هیئت
مدیره

نوروز باستانی و آغاز بهار طبیعت را خدمت همه عزیزان تبریک گفته و برای “ملت ایران”، سالی پر از “عشق ومحبت”، “موفقیت وسرافرازی”، “صلح ودوستی”، “اخلاق ومعنویت” از درگاه ایزد متعال مسئلت دارم .برای فعالین اقتصادی و کارافرینان کشور نیز سالی پر از تلاش و نشاط همراه با “سلامتی”، “آرامش”، “شادی” و “خیر وبرکت” آرزو دارم.
احتمال “توافق برجام” و رفع تحریم ها این امیدواری را ایجاد کرده که کشور در شرایط حساس کنونی که جنگ “اکراین و روسیه” ایجاد نموده بتواند با “تعامل با جهان” از بحران اقتصادی و اجتماعی عبور کرده، ظرفیت ها و پتانسیل های کشور و ظرفیت های ملت ایران آزاد گردد.
هیئت مدیره کنونی اتحادیه از بدو تشکیل، گفتمان سازی و شبکه سازی را سرلوحه فعالیت خود قرار داده و در طی این مدت نیز با دعوت از شرکت‌های مهم پتروشیمی و جلسات هم اندیشی با انجمن ها و تشکل ها همچنین نهادهای دولتی و خصوصی، گامهای مهمی را در جهت برندسازی اتحادیه برداشته است. امیدواریم در سال کنونی نیز این روند ادامه داشته و فضای مناسب تعامل و هم افزایی جهت پیشبرد اهداف بخش خصوصی صنایع نفتی خصوصا اتحادیه اوپکس، فراهم گردد. انشالله

فریدون اسعدی دبیرکل
درود بر شما
سال نو و بهار نو فرصتی برای تازه شدن و بازنگری در چگونه زیستن است. سال ۱۴۰۰ با همه فراز و فرودهایی که در حوزه اقتصاد، سیاست و بهداشت وجود داشت، در عملکرد اعضای اتحادیه بی تأثیر نبود. از خداوند متعال خواهانم سال ۱۴۰۱ پر بار و پر برکت برای همه اعضا باشد و دعا می کنیم که هرچه زودتر بساط بیماری کرونا نیز برچیده گردد.
در دوره جدید هیئت مدیره هشت محور مهم را به عنوان برنامه مصوب کرد و اینجانب هم تلاش کردم این محورها و اهداف را در دستور کار کمیسیون ها قرار دهم تا ابتدا نظرات اصلاحی و تکمیلی را پس از دریافت، به آن اضافه کنم. خوشبختانه برخی از این اهداف، در فاصله شش ماه گذشته تا حدودی برآورده شده اند. از جمله مواردی که تاکنون محقق شده است، حضور نماینده اوپکس در هیئتهای حل اختلاف مالیاتی در استانهایی که اعضا اوپکس در آنها فعالیت دارند، روان‌سازی صادرات سوخت تقطیری با همت و ابتکار عمل دبیرخانه و با مدیریت و راهنمایی دکترحسینی، رئیس هیئت مدیره و گسترش اعضای اتحادیه از جمله این موارد تحققی بود که توانستیم با جذب تعدادی از شرکتهای پتروشیمی گام‌های عملی خوبی برداریم. همچنین هم افزایی با تشکل ها و جلسات با برخی انجمن‌ها و نهادهای دولتی، خصوصی، مجلس و مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی از جمله موارد فعالیت‌های دبیرخانه بوده است.
یکی از سیاستها و برنامه های جدی دبیرخانه در این مدت کوتاه این بود که با توجه به تنوع فعالیتها و اعضا، بدنبال این هستیم که توازن و تعادل را در پیگیری موضوعات مربوط به فعالیت اعضا برقرار کنیم. دراولین سال قرن پانزدهم خورشیدی بنا داریم حل سه یا چهار موضوع و مشکل کلیدی حوزه فعالیت اوپکس را در دستور کار دبیرخانه قرار دهیم. در پایان وظیفه خود می دانم از تلاش و زحمت همه همکاران دبیرخانه تشکر و قدردانی کنم.
کلام خود را با این آیه سوره انبیا به پایان می رسانم که فرموده است: پروردگارم مرا تنها مگذار، لذا با استعانت از کلام خداوند، از اعضای محترم اتحادیه نیز درخواست داریم جهت رفع مشکلات، همکاریها، مساعدت و پشتیبانی بیشتری انجام دهند تا بتوانیم در سال ۱۴۰۱ با انرژی و انگیزه بیشتر، گامهای موثری برای تحقق اهداف مورد نظر برداریم انشاءالله.
۲۹ اسفند ۱۴۰۰ ۱۵:۴۶
تعداد بازدید : ۳۸۱