اروپا باید واردات گاز روسیه را محدود کند

اروپا باید واردات گاز روسیه را محدود کند
گزارشی از روزنامه فایننشال تایمز امروز چهارشنبه ششم آوریل


گزارش های قتل عام های غیرنظامیان در بوچا، امانوئل مکرون را وادار به واکنش کرد : «آنچه در بوچا اتفاق افتاده است، نیازمند دورجدید تحریم ها و اقدامات بسیار واضح علیه روسیه است . بنابراین ما با شرکای اروپایی خود، به ویژه با آلمان، در خصوص تشدید تحریم نفت و زغال سنگ روسیه هماهنگ خواهیم بود.
طبق گزارش آژانس اطلاعات انرژی ایالات متحده، در سال 2021، 74 درصد از صادرات گاز طبیعی روسیه به اعضای اروپایی OECD اختصاص داشت. که پنج درصد صادرات روسیه را شامل می شود .
مشکل اما از آنجا حاد می شود که برخی از کشورهای اروپایی به منابع انرژی روسیه وابسته هستند و گاز و هزینه های کاهش واردات اساسا برای آنها پرهزینه خواهد بود.
در میان آسیب پذیرترین کشورها آلمان و ایتالیا هستند. آلمان 58 درصد و ایتالیا 40 درصد گاز مصرفی خودشان را از روسیه در سال 2020دریافت کرده اند. اما این کشورها همچنان به شدت به گاز متکی هستند. مصرف آلمان بیش از دو برابر فرانسه است که ظرفیت تولید هسته‌ای آن هم زیاد است.
اقتصاددان آلمانی رودیگر باخمن دانشگاه نوتردام معتقد است چالش اصلی بر روی گاز بوده چرا که نفت و زغال سنگ در بازارهای جهانی عرضه می شود.

۱۷ فروردین ۱۴۰۱ ۱۰:۱۹
تعداد بازدید : ۲۵۶