افزایش تقاضا،قیمت محصولات پتروشیمی رابالا برد

افزایش تقاضا،قیمت محصولات پتروشیمی رابالا برد
عضو کمیسیون انرژی مجلس علت افزایش محصولات پتروشیمی در بورس کالا را افزایش تقاضا در این بازار عنوان کرد و درباره راه حل مقابله با افزایش قیمت این محصولات گفت: راه حل‌برون رفت از التهاب در بازار پتروشیمی مشخص شدن زمان افزایش قیمت حامل های انرژی برای مردم خواهد بود.

سیدهاشم بنی‌هاشمی چهارم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت افزود: پتروشیمی جز مشتقات نفتی است و بر اساس عرضه و تقاضا عمل می کند و با توجه به اینکه نگاه آینده نگری در رابطه با افزایش قیمت حامل های انرژی وجود دارد این موضوع انگیزه را برای افزایش تقاضا در بورس کالا بیشتر می کند.
نماینده مردم مشهد و کلات‌ درمجلس شورای اسلامی با بیان این که در اصل افزایش تقاضا در بورس کالا قیمت محصولات پتروشیمی را افزایش داده است نه افزایش مواد اولیه این محصولات، درباره مقابله با التهاب در بازار پتروشیمی افزود: راه حل برون رفت از التهاب در بازار پتروشیمی مشخص شدن زمان افزایش قیمت حامل های انرژی برای مردم خواهد بود.

بنی هاشمی چهارم درباره آینده قیمت محصولات پتروشیمی در بورس کالا گفت: پتروشیمی یکی از صنایعی است که در حال حاضر ظرفیت تولید و سرمایه گذاری آن در کشور وجود دارد؛ به طوری که به جای اینکه نفت خام را صادر کنیم باید تمام توان خود را برای صادرات محصولات پتروشیمی بگذاریم که با توجه به بومی شدن دانش پتروشیمی در کشور ارزش افزوده در کشور ایجاد می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: قاعدتا وضعیت پتروشیمی در کشور با توجه به تاکیداتی که مبنی بر کاهش صادرات نفت خام داریم رو به بهبود است و در صورتی که بتوانیم محصولات پتروشیمی را صادر کنیم هم توانسته ایم توسعه ارزش افزوده را در اختیار داشته باشیم و هم در جهت ایجاد اشتغال حرکت کرده ایم./

۲۳ بهمن ۱۳۹۱ ۲۲:۲۹
تعداد بازدید : ۹۶۶