لوپن: آمریکا باید هزینه از دست‌‌‌رفتن گاز روسیه را به فرانسه بپردازد

لوپن: آمریکا باید هزینه از دست‌‌‌رفتن گاز روسیه را به فرانسه بپردازد
مارین لوپن، کاندیدای ریاست جمهوری فرانسه در مصاحبه‌‌‌ای گفت که اگر اتحادیه اروپا واردات حامل‌‌‌های انرژی روسیه را ممنوع کند، ایالات متحده باید خسارت افزایش هزینه‌‌‌های انرژی را به فرانسه بپردازد.

به گزارش اوپکس به نقل انرژی امروز از مهر، لوپن با اشاره به اینکه واشنگتن اتحادیه اروپا را برای تحریم حامل‌‌‌های انرژی روسیه تحت فشار قرار داده است، گفت: آمریکایی‌‌‌ها که گاز مایع را به ما می‌‌‌فروشند و از آن سود می‌‌‌برند، باید به عنوان غرامت برای اعمال تحریم‌های ضد روسی پول افزایش هزینه‌‌‌های انرژی را به فرانسه منتقل کنند.

این اتحادیه پس از آغاز عملیات نظامی مسکو علیه اوکراین، تحریم‌های متعددی را علیه روسیه اعمال کرد. این عملیات به طور گسترده توسط بسیاری از کشورهای غربی مورد انتقاد قرار گرفته است، اما شاید هیچکدام صریح‌‌‌تر از ایالات متحده خواستار اعمال تحریم‌ها نبوده‌‌‌اند.

به گفته لوپن، اگر واشنگتن موفق شود واردات گاز روسیه به اتحادیه اروپا را متوقف کند، هزینه‌‌‌های سوخت به طرز باورنکردنی برای فرانسوی‌‌‌ها گران تمام خواهد شد؛ با این حال، او معتقد است که غول‌‌‌های سوخت آمریکایی اهمیت چندانی به مردم عادی فرانسوی و مشکلات آنها نمی‌‌‌دهند و فقط به تجارت خود علاقه‌‌‌مند بوده و مشتاق کسب سود از افزایش صادرات LNG به اتحادیه اروپا هستند.

در حالی که اتحادیه اروپا طی چند هفته گذشته تحریم‌های متعددی را علیه مسکو اعمال کرده است، کشورهای عضو تاکنون نتوانسته‌‌‌اند در مورد ممنوعیت واردات انرژی روسیه به توافق برسند.

بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا به شدت به انرژی روسیه وابسته هستند، در حالی که برخی از آنها هیچ جایگزینی ندارند، چون محصور در خشکی هستند بنابراین قادر به دریافت گاز مایع از ایالات متحده نیستند.

جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی روز دوشنبه گفت، با این حال، گفت‌وگوها در مورد این موضوع ادامه خواهد داشت. مسکو در حال حاضر حدود ۴۰‌درصد گاز مورد استفاده کشورهای اتحادیه اروپا و حدود یک‌سوم نفت آنها را تامین می‌کند.

۳۱ فروردین ۱۴۰۱ ۱۳:۳۱
انرژی امروز |
تعداد بازدید : ۱۱۴