ایران و روسیه بر همکاری در زمینه انرژی تاکید کردند

ایران و روسیه بر همکاری در زمینه انرژی تاکید کردند
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تعمیق و گسترش روابط ایران و روسیه به نفع دو ملت است.

به گزارش شانا، وزیر امور خارجه کشورمان امروز سه شنبه (24 بهمن) در دیدار با الکساندر نوااک وزیر انرژی فدراسیون روسیه در مسکو اظهار کرد: استقلال ایران به عنوان کشوری مستقل و اقتدار روسیه در صحنه بین الملل می تواند مکمل یکدیگر در شرایط حساس منطقه ایی و بین المللی کنونی باشد.

دکتر صالحی با اشاره به جایگاه راهبردی و جغرافیایی ممتاز جمهوری اسلامی ایران در منطقه و برخورداری از منابع ، ظرفیت ها و توانمندی های طبیعی و اقتصادی قابل توجه، تقویت همکاری های تهران مسکو به صورت دوجانبه و چند جانبه را در موضوعات انرژی، حمل و نقل و ترانزیت جاده ایی، دریایی و ریلی از جمله کریدور شمال – جنوب ، صنعتی و کشاورزی مهم ارزیابی کرد.

وی برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری را چارچوب مناسبی برای طراحی و اجرای تفاهمات صورت گرفته برای همکاری های دو کشور دانست.

وزیـر انـرژی و رئیس روسی کمیسیون مشترک دو کشور نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم به هیأت ایرانی ابراز امیدواری کرد ، مذاکرات طرفین نتایج سازنده ایی در برداشته باشد.

نوااک تأکید کرد: ایران همسایه نزدیک و شریک مهم روسیه است و ظرفیت تقویت و توسعه همکاریهای بین دو کشور قابل توجه است.

وی با ابراز خرسندی از مذاکرات سازنده گروه های کارشناسی و کارگروه های مختلف کمیسیون مشترک در جهت بررسی راههای توسعه همکاری ها و افزایش حجم مبادلات تصریح کرد: روسیه علاقمند به افزایش مبادله کالا و اقلام مختلف تجاری و مشارکت در پروژه های بزرگ مشترک با ایران است.

بر پایه گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه کشورمان، نوااک با اشاره به کلیدی بودن همکاری در حوزه انرژی و حمل و نقل ابراز امیدواری کرد اولویت های دو کشور در کمیسیون مشترک مشخص و اجرایی شود.

وی بار دیگر با اشاره به روابط دیرینه دو کشور این امر را مبنا و عامل قوی برای گسترش و تعمیق همکاری های فی مابین توصیف کرد و تمایل شرکت های روسی برای فعالیت در ایران را خاطرنشان ساخت.

در این دیدار همچنین موضوع ایجاد تسهیلات برای رفت و آمد تجار و بازرگانان ، همکاری های کشاورزی، امور گمرکی ، احداث شبکه های برق و همکاری در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ایی مورد توجه قرار گرفت.

۲۴ بهمن ۱۳۹۱ ۲۳:۳۲
تعداد بازدید : ۱,۰۶۵