ایران و عراق در رینگ اوپک

ایران و عراق در رینگ اوپک
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به کناره گیری عربستان برای دبیر کلی اوپک گفت: مسئولین باید با رایزنی‌های مناسب عراق را نیز در این رقابت کنار زده و به تنهایی برای بدست آوردن این سمت تلاش کنند،چراکه ایران گزینه‌ای مناسب برای دبیر کلی اوپک است.

علی مروی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به کناره‌گیری عربستان و نامزدی دو کشور ایران و عراق برای دبیر کلی اوپک گفت: در گذشته نیز تلاش‌ها و رایزنی‌های بسیاری برای رسیدن ایران به دبیر کلی اوپک انجام شد، اما یکی از مشکلات این امر بحث اجماع بر سر این موضوع بوده است.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رقابت بین ایران وعراق برای دبیر کلی اوپک افزود: مسئولین کشورمان باید با رایزنی‌های مناسب، عراق را نیز در این رقابت کنار زده و به تنهایی برای بدست آوردن این سمت تلاش کنند،چراکه ایران گزینه‌ای مناسب برای دبیر کلی اوپک است.

وی درپاسخ با این پرسش که آیا رسیدن عراق به سمت دبیر کلی اوپک برای ما سودمند خواهد بود یا خیر، تصریح کرد: رسیدن عراق و هر کشوردیگری به غیر از عربستان سعودی به سمت دبیر کلی اوپک برای ما بهتر بوده، چراکه عراق کشوری دوست و همسایه ما است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد: هرچند عراق کشور دوست و همسایه است، اما رسیدن جمهوری اسلامی ایران به سمت دبیر کلی اوپک می‌تواند از بسیاری از ابعاد برای ما مفیدتر و سودمندتر باشد.

در این مورد سخنگوی وزارت نفت با اشاره به رقابت برای انتخاب دبیرکلی سازمان اوپک میان ایران و عراق، بیان داشته که برای احراز این سمت کلیدی اصرار داریم و حتی در صورت کناره‌گیری قطعی نماینده عربستان سعودی، تمام تلاش خود را برای احراز این سمت خواهیم کرد.

۲۷ بهمن ۱۳۹۱ ۲۲:۰۸
تعداد بازدید : ۹۰۸