خوراک مجتمع های پتروشیمی افزایش می یابد

خوراک مجتمع های پتروشیمی افزایش می یابد
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: همگام با بهره برداری از فاز های جدید پارس جنوبی خوراک مجتمع های پتروشیمی افزایش خواهد یافت.
مهندس احمد قلعه بانی در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: تحویل خوراک به مجتمع های پتروشیمی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و با راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی، میزان تحویل خوراک مورد نیاز پتروشیمی ها افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: همکاری خوبی با شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تامین به موقع خوراک مجتمع های پتروشیمی وجود دارد و طبق برنامه ریزی های موجود، خوراک این واحدها در حال تامین و در سال جاری حجم خوراک تحویل شده در وضعیت مناسبی بوده است.

وی ادامه داد: همگام با توسعه مجتمع های جدید پتروشیمی، پیش بینی برای تامین خوراک مورد نیاز آنها انجام شده و شرکت ملی نفت ایران آمادگی تامین خوراک مورد نیاز این واحدها را دارد.

قلعه بانی تصریح کرد: با راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی حجم خوراک تحویلی به واحدهای پتروشیمی، افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که ظرفیت بالایی در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت در کشور وجود دارد، گفت: باید با شناخت و ارزیابی های لازم به نحو مطلوب از ظرفیت های موجود در داخل کشور استفاده شود.

قلعه بانی با تاکید بر تشکیل کنسرسیوم های تخصصی از سوی سازندگان ایزانی اظهار کرد: با تامین منابع مالی و استفاده از ظرفیت های سازندگان و تقویت کنسرسیوم ها، افزون بر تامین نیاز داخل، می توان زمینه صدور کالا و خدمات را به خارج از کشور فراهم کرد.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران چندی پیش گفته بود که خوراک گاز طبیعی مورد نیاز واحدهای پتروشیمی از سال آینده با بهره برداری از فاز ۱۲ پارس جنوبی و وارد مدار شدن گاز تولیدی فازهای ۱۵ و ۱۶، ۱۷ و ۱۸ به تدریج افزایش خواهد یافت.

مهندس عبدالحسین بیات افزوده بود: برخی از مجتمع های پتروشیمی با کمبود خوراک رو به رو هستند که با برنامه ریزی های وزارت نفت، از سال ۱۳۹۲ خوراک مورد نیاز این مجتمع ها تامین و فرآورده های پتروشیمی با ظرفیت بیشتر تولید خواهد شد.
۲۸ بهمن ۱۳۹۱ ۲۱:۲۷
تعداد بازدید : ۹۰۹