برنامه برای درآمدزایی سالانه 14میلیارد دلاری از صادرات گاز

برنامه برای درآمدزایی سالانه 14میلیارد دلاری از صادرات گاز
مدیر مالی شرکت ملی گاز با تاکید بر اهمیت صادرات گاز به عنوان یکی از درآمدهای پایدار کشور، از کسب 14 میلیارد دلار درآمد حاصل از فروش این حامل انرژی برای کشور در سال 1395 خبر داد.
 

به گزارش خبرنگار شانا، پیروز منجزی با اعلام صادرات فعلی سالانه هشت میلیارد مترمکعب گاز به کشورهای هدف افزود: با توجه به تفاهم های انجام شده با کشورهای مختلف از جمله پاکستان و عراق و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس، تراز تجاری صادرات گاز ایران در سال 1395 به بیش از 35 میلیارد مترمکعب خواهد رسید.

وی با مهم برشمردن نقش صادرات گاز در درآمدزایی برای کشور، بر توجه بیش از پیش به سرمایه گذاری در صنعت گاز کشور تاکید کرد.

منجزی با بیان این که ترکیب منابع مالی شرکت ملی گاز ایران از سال 1386 به بعد، تغییر زیادی کرده است، افزود: از آن زمان تاکنون برخی منایع درآمدی از جمله درآمد حاصل از فروش میعانات گازی (به عنوان یک درآمد پایدار)، درآمد حاصل از قراردادهای بیع متقابل و سهمی که از فروش نفت به شرکت ملی گاز اختصاص می یافت، از محل درآمدهای این شرکت حذف شده است.

مدیر مالی شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: بازگشت برخی درآمدها مانند درآمد حاصل از فروش میعانات گازی به شرکت ملی گاز ایران، می تواند بنیه مالی این شرکت را برای شتاب بخشی به طرح های تعهد شده شتاب دهد.

وی اظهار کرد: طرح های متعددی ازجمله احداث خط لوله یازدهم سراسری پیش بینی شده که علاوه بر تقویت زیرساخت های داخلی، صادرات گاز را نیز تقویت خواهد کرد.

منجزی با بیان این که اجرای این گونه طرح ها نیازمند سرمایه گذاری متناسب و به موقع خواهد بود، تصریح کرد: ایجاد این زیرساخت ها و عملیاتی شدن صادرات گاز به کشورهای هدف، درآمد قابل توجهی عاید کشور خواهد کرد.

وی تاکید کرد: اجرای طرح های زیربنایی درجهت تحقق اهداف صادراتی، هزینه های انجام شده را در زمانی کوتاه مستهلک خواهد کرد.

مدیر مالی شرکت ملی گاز ایران همچنین بر حضور و مشارکت پیمانکاران در اجرای طرح های این شرکت تاکید کرد.

۱ اسفند ۱۳۹۱ ۲۲:۱۰
تعداد بازدید : ۸,۴۴۴