عضو کمیسیون انرژی مجلس: ممنوعیت صادرات پتروشیمی باید لغوشود

عضو کمیسیون انرژی مجلس: ممنوعیت صادرات پتروشیمی باید لغوشود
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه صادرات محصولات پتروشیمی برای کشور ارز آوری دارد گفت: نمایندگان‌مردم خواستار این هستند که به دلیل افزایش ارزآوری برای کشور با صادرات محصولات پتروشیمی و عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری برای حذف خام فروشی، ممنوعیت صادرات پتروشیمی لغو شود و صادرات این محصولت همراه با نظارت ادامه یابد.

سیدسعید حیدری طیب در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی جلوگیری از خام فروشی و حرکت به سمت توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی به منظور ارز آوری برای کشور ، باید در این جهت گام برداریم.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: نفت خام را نباید بفروشیم تا کشورهای نیازمند ما را به خرید نفت از کشورمان تحریم کنند؛ بلکه کشورهای تحریم کننده نیازمند کالاهای ما هستند.

این نماینده مردم در مجلس افزود:‌ نمایندگانمردم خواستار این هستند کهکه به دلیل افزایش ارزآوری برای کشور با صادرات محصولات پتروشیمی و عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری برای حذف خام فروشی، ممنوعیت صادرات پتروشیمی لغو شود و صادرات این محصولت همراه با نظارت ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه از طرفی باید بر صادرات محصولات پتروشیمی نظارت شود،‌ ادامه داد: اگر صادارت محصولات پتروشیمی به نحوی باشد که در مصرف داخل تاثیر منفی بگذارد به نظارت دولت در صادرات این محصولات بر می گردد و این بدان معنا است که در این شرایط نظارت کافی نبوده، نه اینکه در صادرات محصولات پتروشیمی مشکل داشتیم.

حیدری طیب تصریح کرد: به دلیل اینکه در حال حاضر کشور نیاز به ارز دارد صادرات محصولات پتروشیمی اگر با نظارت و با عوارض باشد برای کشور مفید است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: رویکرد دولت باید این باشد که ممنوعیت و محرومیت صادرات صنایع پایین دستی و محصولات پتروشیمی برداشته شود.

۱ اسفند ۱۳۹۱ ۲۲:۱۱
تعداد بازدید : ۲,۱۰۲