دامپینگ عربستان در بازار جهانی/ صادرات گوگرد ایران کاهش یافت

دامپینگ عربستان در بازار جهانی/ صادرات گوگرد ایران کاهش یافت
عربستان با دامپینگ در عرضه گوگرد،بازارهای صادراتی ایران و سایر تولیدکنندگان این محصول را دچار مشکل کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ایران سالانه بیش از 6 میلیون تن گوگرد تولید و بخش اعظمی از آن در داخل و بخشی نیز به خارج از کشور صادر می کرد.
بر اساس اعلام شرکتهای بازرگانی فرآورده های نفتی و گازی عمده خریداران گوگرد ایران در کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهایی مانند چین، هند و پاکستان هستند.

در طول چند سال اخیر به دلیل بهبود کیفیت فرآورده های نفتی شاهد افزایش تولید گوگرد در کشور بوده ایم و از این رو مسئولان به دنبال بازارهای جدید برای فروش این محصول هستند تا بتوانند از این طریق ارز آوری بیشتری را داشته باشند.

اما متاسفانه به دامپینگ عربستان در سال جاری مشکلاتی را برای فروش گوگرد صادراتی ایران ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش عربستان امسال با تولید بیش از 6 میلیون تن گوگرد و صادرات رایگان آن به کشورهای متقاضی موجب شده است تا خریداران گوگرد بتوانند از گوگرد عربستان به جای گوگرد ایران استفاده کنند.

و از طرفی نیز به دلیل آنکه هزینه حمل در عربستان پایین تر از ایران است با چنین شرایطی اگر ایران هم بخواهد گوگرد تولیدی خود را رایگان بدهد باز برای مصرف کنندگان خرید گوگرد از ایران صرفه اقتصادی ندارد.

یک منبع آگاه در این باره به خبرنگار فارس گفت:اگرچه ایران مشتری ها سنتی خود را در گوگرد دارد اما شرایطی که عربستان ایجاد کرده است مانع از پیدا کردن بازارهای جدید می شود.

وی ادامه داد: بنابراین تولیدکنندگان سعی می کنند گوگرد تولیدی خود را در بازارهای داخلی به فروش برسانند

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:مجامع بین المللی باید به دنبال راه حلی برای برطرف کردن این مشکل باشند تا به توان بازار را به حالت عادی خود بازگردانند.

۱ اسفند ۱۳۹۱ ۲۲:۱۹
تعداد بازدید : ۲,۱۲۲