صدور اولین محموله پتروشیمی به برزیل

صدور اولین محموله پتروشیمی به برزیل
معاون وزیر نفت با تشریح بازارهای صادراتی پتروشیمی ایران از هند و چین به عنوان بزرگترین بازار پتروشیمی کشور یاد کرد و گفت: اولین محصول پتروشیمی ایران به برزیل صادر شد.
عبدالحسین بیات با بیان اینکه در حال حاضر محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری ایران به بیش از 60 کشور جهان صادر می شود، گفت: تحریم های بین المللی هیچگونه تاثیری در کاهش صادرات محصولات پتروشیمی ایران نداشته است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با یادآوری صادرات بیش از 10 میلیارد دلار محصول پتروشیمی در 10 ماهه نخست سالجاری، تصریح کرد: در صورتی که برخی از محدودیت های داخلی برداشته شود روند صادرات در اسفند سال جاری و فروردین ماه سال اینده اوج می گیرد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه در حال حاضر چین و کشورهای حوزه شبه قاره هند در مجموع بزرگترین بازار صادراتی ایران را تشکیل می دهند، بیان کرد: در 10 ماه نخست سالجاری 13 درصد محصولات پتروشیمی به شبه قاره هند و 22 درصد به چین صادر شده است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه صادرات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری ایران به اروپا متوقف نشده است، بیان کرد: از ابتدای سالجاری حدود 5 درصد محصولات پتروشیمی و پلیمری به کشورهای اروپای شرقی و غربی ارسال شده است.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به صدور 18 درصد محصولات پتروشیمی به کشورهای منطقه خاور دور، تبیین کرد: همچنین تا پایان دی ماه سالجاری 19 درصد محصولات پتروشیمی به کشورها خاورمیانه و 23 درصد به کشورهای جنوب شرق اسیا صادر می شود.


صدور اولین محموله پتروشیمی به برزیل

بیات با اعلام اینکه متنوع سازی بازارهای صادرات محصولات پتروشیمی یکی از سیاست های ایران است، یادآور شد: امسال برای نخستین بار یک محموله پتروشیمی به برزیل صادر شده است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه صادرات محصولات پتروشیمی به سایر کشورهای آفریقایی، آمریکای جنوبی و حوزه دریای کارائیب در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: همزمان با افزایش ظرفیت تولید در داخل کشور بازارهای صادراتی ایران هم گسترده و متنوع تر خواهد شد.

به گزارش مهر، در 10 ماهه نخست سالجاری بیش از 34 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی و فرآورده های پلیمری در ایران تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده است.

پیش بینی می شود تا پایان اسفند ماه سالجاری تولید پتروشیمی ایران به بیش از 41 میلیون تن افزایش یابد، ضمن آنکه در 10 ماهه نخست امسال از مجموع کل محصولات تولید شده بیش از 24.1 میلیون تن به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده است.

در این بین 13 میلیون و 700 هزار تن محصول پتروشیمی ایران به کشورهای مختلف جهان، صادر شده است ضمن آنکه مصرف محصولات پتروشیمی در بازارهای داخلی حدود 26 درصد در مقایسه با سال گذشته رشد داشته است.

۱۱ اسفند ۱۳۹۱ ۲۳:۳۰
تعداد بازدید : ۹۴۸